|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Har vibrationer just mellan 110 och 140km/h i alla andra farter går bilen perfekt. Har för mig att det ska bero på bussningar i bakvagnen ?? Någon som själv åtgärdat detta problemet och vet hur man går tillväga? Kan man fixa det själv? Eller behöver man någon form av press osv? Vad kostar delarna och vad kallas de? Tacksam för tips.. |
| Klart du kan fixa det om du ahr rätt verktyg men frågan är om det är värt det. Det kostar 3.000 för att byta bussningar ungeäfr, inklusive material. Det kan vara flera saker som gör att bilen skakar också. Slitna bussingar i länkarmar, skeva bromsskivor som tar i bromsbeläggen, obalans i hjulen m.m | |
lob |
Kolla länken Länk Länk |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Sommardäcken är bra balanserade, vinterdäcken inte lika bra men jag utgår från de däcken jag vet är fina. Skivorna ska det inte vara nåt fel på vad jag vet är skapligt nya. Så jag tror mest på bussningarna. Vad beträffar framvagnen så ska det inte vara några fel på den. Så det jag själv mest får i skallen e ju bakvagnen. Vad kostar bussningarna att köpa löst? Tid har jag och verktyg har jag det mesta förutom press.. Sen vad beträffar verkstäder så litar jag inte på dem ett dugg, gör jag jobbet själv vet jag vad som är gjort, och bra gjort utan slarv. Lämnar tjänstebilen på service 3-4ggr per år och varje år har jag hittat nåt de slarvat med. Sist så hade de dragit en hjulmutter i vildgänger så när jag skulle montera vinterhjulen var den nästan omöjlig att få av. Då var bilen endast några månader gammal så muttrarna gick på otroligt fint. Men på verkstan så kunde de inte sätta dit de innan de körde med maskinen utan pang på bara, så blev det som det blev. Andra saker jag vart med om är att de tagit in bilen torkat av oljefiltret och kört ut bilen igen ungefär. tagit betalt för nya belägg trotts att de inte bytt osv osv.. hopplöst :( |
![]() 1.360 Bruksbil
Har läst lite länkar osv många verkar ha stora problem, mina vibrationer är ju inte så hemska är framförallt jag som är petig. Det skakar inte i ratten utan det känns som om det kommer små vibrationer bakifrån bilen.. absolut inte så man skakar sönder som många verkar göra i sina bilar hehe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.