|
|
|
|---|---|
lob |
Frågan är. Finns det verkligen marknad för denna bil. Jag menar... en potentiell köpere rent ekonomiskt är t ex Ingvar Kamprad men han är nöjd med sin Volvo från 1993. Länk |
lob |
Sorry, glömde länken. Länk Länk |
|
Mmm... Är inte det där med Kamprad mycket en myt? Han har ju andra bilar också, vill minnas att han bland annat har en Range Rover. Men han har ju lyckats bevara bilden av sig sjävl som "sparsam" Citerar DN; "I medierna kallar Kamprad förorten där han bor för en bonnaby. -Det är en medelstor villa - jag har ett bra arbetsrum." =Merparten av de 7 500 personer som bor i området hör till de rika och ännu rikare. Här har till exempel den engelska ölfamiljen Guinness en villa, liksom en före detta fransk minister som hör till Champagne-familjen Taittinger. Och så vår svenska möbelhandlarmiljardär. Kamprads villa är nästan 500kvm, har dubbelgarage och värderas till 20-25milj kr. Olackerad kolfiberkaross.... hårigt! |
|
|
En marknad finns det absolut. H&M-pojken köpte ju sig en Koenigsegg (som han kraschade samma dag) för ett tag sedan. Jay Leno kanke är intresserad också? :-) Det finns väl ett par rika Schejker dessutom som potentiella köpare. |
|
|
Det är bara att kika på Lamborghini´s senaste skapelse Raventon, 20 miljoner per exemplar, och det tillverkas bara 20 st. Alla var sålda innan produktionen drog igång typ. Det kommer alltid finnas personer med sjukligt stora summor pengar som har råd med lite extravagans i sin vardag :) Mvh/ Niclas |
|
|
Kamprad har tydligen en Bentley också...så visst är det en myt - men en smart sådan! Marknaden för dylika monster är större än tillgången på bilar, ett exempel är ju tex Lamborghinis nya Reventon; tjugo ex för drygt en miljon Euro/styck - alla sålda på förhand redan! Och även Koenigsegg har en större efterfrågan än de kan & vill producera. Däremot skulle jag inte rekommendera att parkera en på gatan i stan :) |
|
|
Okej, det var 1 miljon dollar enligt Teknikens Värld ser jag nu... Undrar vad jag fick 20 miljoner ifrån. Mvh/ Niclas |
|
|
Jag tyckte bilen såg riktigt grym ut, bra mycket bättre än de orangea som var med på MPH mässan. BMW CS #5206 |
|
|
Deras E85-värsting kostar 14 MKr. (Hade hellre köpt en Pagani+Ferrari+Lambo+Porsche+Alpina för de pengarna...) :) |
|
|
Göra som Sani säger,,och skriva "Måndag" "Tisdag" "Onsdag" "Torsdag" "Fredag" på bilarna,,, det skulle vara kaxigt! |
|
Conan999 |
Japp troligtvis så kommer det alltid att finnas en marknad för dessa extremt dyra bilar oavsett låg eller högkonjuktur. Alltid nån som verkligen vill ha det som är värst och snabbast. Själv tycker jag det är rätt coolt att Sverige gör en sån supersportbil. Conan999 |
| "synd den inte finns i rött"?? har man råd o köpa en sådan bil har man nog råd o lacka om den i rött me!!:) | |
|
Eller som vissa ovan skrev att man skulle ha en bil för varje dag, tror nog att om man har en bil för 14 mille har man nog fler bilar att välja på. Så ni kan nog vara lugna Sani och ExHonda =) Mvh Markus |
|
|
Det går säkert att få den i rött oxå, bara att fråga när du beställer. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.