AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.335

M3-motor i 330:n?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ja, hur väl (eller icke-väl) fungerar det med en M3-motor i min bil tro?

Är det stora skillnader och ett väldans icke-bolt-on vid ett byte, eller är det bara Svensk Bilprovning som är det stora hindret?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
SBP borde anmärka på detta ja ;)

Det finns några som har gjort detta i USA, det är ingen lätt match direkt, men det går att göra om man har tid, pengar och kunskap :)

Mvh/ Niclas
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Så det är alltså så stora skillnader i fästen och motorstyrning då, eller vad är det som skiljer sig så åt?

Knappast utrymmet under huven, gissar jag?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det är inte bara det, ska du ha en körbar bil så är det bra om du lyfter över hela drivlinan från en M3:a :)

Mvh/ Niclas
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Men 330:n är väl ganska bra dimensionerad från början? - ja, med tanke på det du sa om att byta hela drivlinan.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Du kommer få byta växellådan om jag minns rätt, och om du behåller original bakaxeln så blir utväxlingsförhållandet felaktigt.

Gå in och sök på www.e46fanatics.com så finns det mer info i ett par trådar där...

Mvh/ Niclas
M-
37
M-artin
530ia Touring M-sport -06
635 Csi -84
här finns en tråd om ett motorbyte från 323 till M3.
från e46fanatics.com som nån nämnde:
Länk
den är typ 100 sidor lång, men väldigt grundlig..
Det borde bli billigare i längden att köpa en m3 direkt. Tänk på att andrahandsvärdet på en 330 med M3-motor sjunker nog i mångas ögon.
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Fler än 200 sidor och killen är en guru! Han är grym! Han har pillat med allt som e möjligt o pilla med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.