|
|
|
|---|---|
|
Hej Min svärmor vill ha en bil för ca 100 K. Eftersom som jag är uppvuxen i BMW familj föreslog jag en 318. Jag är dock inte så insatt i just 318, därför undrar jag följande. Vilken årsmodell kan man få ta i för dessa pengar? Vad skall man tänka på i utrustning? Vad kostar en 318 i försäkring? Efter en snabb koll på nätet så verkar man kunna få tag i en 01-02. Tacksamm för snabb feedback då hon måste ha bilen inom en vecka. //Thomas | |
|
Du borde kunna få tag i en 320 / 328 Sedan för de pengarna utan problem. // M.V.H. Daniel |
|
|
Sneglade i somras också mot 318, och då helst en tidig faceliftad 02:a med 143hk motorn eftersom förbrukningen på denna motor är extremt låg (0.70L/mil blandat). Då fanns det ett antal svensksålda -02 med ca 10 000mil, metallic, komfortpaket (Klima, farthållare mm) samt pluspaket (sportstolar, delskinn mm) för 100-110kkr. Idag borde priserna ha sjunkit än mer och just nu är det verkligen köparens marknad när vintern står vid dörren. Hade absolut försökt få tag i en faceliftad 318 (02-05) med Pluspaket/Stockholm Open edition (02) eller Lifestylepaket (03-05), eftersom sportstolar ingår i dessa paket vilket höjer komforten enormt och gör bilen mer eftertraktad. Det går inte att på rak arm säga vad försäkringen kostar eftersom den beräknas på en mängd individuella faktorer. men 318 brukar vara relativt billig. Jag hade undvikit 320/328 om inte din mamma är mycket bilintresserad, och är beredd att lägga pengar på bilägandet. Även om 320 170hk är trevlig så är den dyrare i drift än 318 på samtliga poster (service, skatt, försäkring, bensin etc). |
|
|
Tack Kristoffer, jag får helt enkelt försöka finna en 318 -02. Min svärmor är inte särskilt intresserad av bilar så någon 328 är det inte tal om och framför allt är den väldigt dyr i försäkring i Stockholm. //Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.