|
|
|
|---|---|
|
Har hört att man tydligen skall kunna byta ut enbart lyktglasen på E46:an, men har tyvärr inte sett om det enbart gäller pre-facelift eller både pre-facelifft och facelift. Mina har efter 11.000 mil blivit ganska stenskottade och jag börjar befara att det påverkar ljusflödet. Jag har inga funderingar på att xenon konvertera eller nått, bara maximera potentialen för mina vanliga lampor att lägga maximal belysning på vägen. Jag har redan idag bra lampor i insatserna. Någon som vet/kan/har gjort detta? //amullo --- | |
|
Det går alldeles utmärkt att byta enbart strålkastarglasen. De är ju av plast, och blir ju även lite " mjölkiga " av tidens tand. Glöm ej att även beställa nya tätningar. ( packningar ) till strålkastarglasen. Jag har bytt på min E46 Touring 2004:a nu, delarna beställda på Bmw ! Vänster, artikelnummer 63126923409 Höger, artikelnummer 63126923410 Tätningar 2 st artikelnr 63128380210 För säkerhets skull ring Bmw och ange ditt regnr, för att kolla om det är samma nr till din årsmodell ! Lycka Till ! |
|
|
Amullo => Svar ja :) Mvh/ Niclas |
|
|
För info: På Coupe och Cab med facelift så är glasen limmade.. MVH Shopkeepern |
|
|
coolt! Skall kolla med BMW vad jag behöver för art. nr till min Heden: Inte alls ointressant förutsatt att det är rätt art. nr. Jag återkommer så snart jag kollat upp vilket jag skall ha till just min kärra. Är det samma så kan jag ju ISF köpa dina. Vad betingar de för pris? Du kan ta det via min powerpost också om du vill. //amullo --- |
|
|
Har fått mina utbytta på en faceliftad modell och kan rekommendera det om man är pedant. Blir riktigt stor skillnad! |
|
|
Vad kostar dom till en 328 -99? mitt vänstar ser lite crackelerat ut. |
|
|
Jag köpte original och till min 03 utan xenon, kostade dem runt 850st samt tätningar för runt 100. Alltså runt 2000. |
|
|
Oavsett Xenon eller ej, så är det viktigt att kolla vad som står på strålkastarglasen ! Det finns säkert 3 olika alternativ ! Kolla det innan ni ringer BMW om artikelnummer!!!!!!!! De kan inte se det på deras dator, även om ni anger ert registreringsnummer !!!!! Lycka Till ! |
|
|
M3 Challenge: BRA TIPS! Får ta och titta noggrant på glasen efter nummer. Någon som vet VAR på glasen nummren står? Heden.. Fick ditt mail, återkopplar när jag vet om det stämmer. //amullo --- |
|
|
På mina står det ZKW i en ellips-ring längst ner mot njuren sett. Facelift (-03) halogen. |
|
|
Har beställt nya lyktglas till min 320-04a hos bildelsimporten.nu. Dom skickar via post eller hämta i butiken i Uppsala. Kan verkligen rekommendera dom. Originaldelar till humana priser,330:- per glas jämfört med 850:- på BMW!!! Å vi pratar samma glas. ZKW har jag på min,vet att det finns Bosch monterat på en del bilar. Mvh/Micke Flygpursern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.