AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.328

vart sitter kupefiltret på en 92 e34 touring

th
36
the_wyvern
525i 92 touring
hej jag har letat efter vart mitt kupefilter sitter är det någon som har en anning om vart det sitter som jag sa i rubriken det är en -92 525 e34 touring
Det sitter under kupefläkten inne i värmepaketet...Du jobbar dig in från passagerarsida..Finns en förklaring i mekartips här..Sök på "byte av microfilter" eller liknande så ska du se att det löser sig...
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Länk

Innan du börjar skicka in huvudet och titta ordentligt. Det är rätt trångt så man håller på i bllindo. Anant tips är att köpa lufttryck på burk eller likanade för att blåsa bort skit som ligger där.
Hur skapar man en länk här..?? Så som du Idde gjorde....

Funkar bra att bara starta upp fläkten när du har allt borta...Men var med med dammsugaren sen för oftast ganska mycket skit som ligger där...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bluppen "höger klicka och kopiera genväg"
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Enligt tis kom det -91/06.Har du AC?

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jag klistrar väl in där jag skriver ett ev svar på ett inlägg....Men testade å högerklicka men fanns inget "kopiera genväg på den aktuella sidan jag ville skapa länk på....Eller e ja dum i huvét..?
Ahhh...Fattar nu
th
36
the_wyvern
525i 92 touring
ja jag har ac
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
då har du microfilter enl länken jag skickade.

/Ian
62
Mögtocke
730iA-94 E32
Vad du än gör så köp inte microfiltret på Biltema som jag gjorde. Originalfiltret eller mekonomenfiltret har en ram av hårdplast medan Biltemas har en ram av typ pressad sladdrig papp. När filtret ska tryckas in i spåret krävs lite kraft vilket resulterar i att biltemas viker sig hela tiden. Slutade med att jag i ilska slet sönder skiten och åkte till mekonomen och köpte ett riktigt som bara gled in. Till saken hör att filtret sitter så j-a dumt till så man får vara vig som en orm för att komma åt. En ficklampa och en liten spegel är bra hjälpmedel.

//Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.