|
|
|
|---|---|
| Tjena, jag har läst att man absolut inte skall blanda ATF-olja med CHF-olja ifall man har nivåreglering, också läst att det oftast är ATF-olja ifall bilen är importerad. Jag undrar ifall jag måste byta ut min ATF-olja som jag har i hela systemet mot CHF? eller kan jag fortsätta köra med ATFen som jag alltid gjort, den läcker ej och har bara det i! | |
|
Pilla INTE med det som fungerar är ju en bra regel, så läcker det inte och funkar som det skall: fortsätt med ATF olja. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ja men jag har precis bytt ut rören som går längsgående till nivåregleringen och de andra rören där bak, och la i ny ATF olja. Inget läckage än så länge heller. Så då ska jag bara skita i det då? För på vissa låter de som att packningarna ska gå sönder i dämparna ifall man har ATF olja! | |
| Flera på forumet säger att ATF:en fungerar bra i -25°C i styrservot, så det verkar ju inte vara helt nödvändigt med ett alternativ för kalla marknader. Det är nog helt klart bäst att köra med samma olja som varit. Jag tror snarare att det är byte av oljetyp som tär på tätningarna. | |
| Okej, jo det låter logiskt nu när du säger det, behåller då min ATF olja i, Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.