AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.430

fukt i strålkastare på e61

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Har problem med fukt på insidan av strålkastarglasen. Detta är något som jag haft sedan blien var ny och har påpekat detta för ÅF men de menar att man får leva med detta. Själv tycker jag det är lite halvsurt att man inte skall kunna parkera bilen i garaget utan att detta fenomen uppstår under vinterhalvåret. Övriga bilar jag haft/har inte en tillstymmelse till detta problem.

Någon annan som haft samma problem och hur har eran ÅF agerat i frågan?

/ Håkan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är snicksnack. Reklamera felet skriftligt till verkstaden och kräv garantiförfrågan till BMW centralt så får du ett par nya strålkastare. Däremot om du tvättar bilen, specieltl i automattvätt eller med högtryck kan problemet komma. Fått bytt bi-xenonstrålkastare med adaptivt ljus 2 eller 3 gånger på båda sidorna på en annan BMW-modell. Det gick på garantin.
Problemet är att dagens xenonstrålkastare inte blir lika varma som äldre tiders lampor. Sen är det kondens som kommer av temperaturskillnader mm.
Mvh
Asken
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Tack för snabbt svar! Då tar jag fram papper och penna och leker Sverker Olofsson! ;)
Hej

Jag fick bägge mina strålkastare utbytta på garantin på min tidigare e61 utan något som helst tjafs.
Arbetet utfördes omgående hos Bilcentralen.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.