|
|
|
|---|---|
| Plötsligt tänds air-bag lampan (ej krockat) hur släcka den utan att BMW rånar mig på 1200 spänn (minimum antagligen) bilen är en 528-98 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror inte de tar så mycket för att släcka den enbart, det finns icke auktoriserade verkstafer med diagnosprogram som också kan släcka den. Men som sagt det kan ju vara det beryktade standard felet som BMW oftast bytt på goodwill, någon kabel eller kontakt i underredet på stolen, Men ibland så räcker det att släcka den och så är de bra med det. Du kan säkert söka runt lite på forumet så hitter du en hel del svar angående airbaggen MVH Hasso |
|
Hej, kolla under förarsätet så att inte "kabeldonet" har släppt så den hänger o dinglar, gör den det kan det vara lämpligt o sätta fast den ordentligt innan du åker in till verkstaden o släcker felkoden! Antagligen har "kabeldonet" släppt när du reglerat stolen och därav kanske tappat kontakt i någon millisekund som resulterar i en felkod på kombiintrumentet. Återkommer felet efter du har släckt felkoden kommer du att få det åtgärdat på garantin/goodwill. |
|
| I min bil berodde detta fel på att den tunna bandkabeln i ratten var skadad BMW solna tog 250:- för att återställa lampan sedan jag reparerat året var 1998 Mvh/ Stefan | |
|
sök i forumet, jag hade samma problem på min 97:a. //fredric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.