|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nyligen köpt mig en 528 ia-Touring, Mycket nöjd. Förutom det klassiska problemet med vibrationer i bakvagnen i hastigheter mellan ca 110-120 km/h. Har sökt på forumet men hittar inte vilka bussningar som behövs bytas ut i bakvagnen. Ska man satsa på länkarms bussningarna eller stabilisatorstag. Eller lär man byta rubbet. Är det någon som har efarenhet av detta. Att tillägga är att det är bara i hastigheter som nämns ovan vibrationerna uppkommer. Mvh //Stefux | |
| Det kändaste problemet är silentbussningarna(silentblock)som det också kallas för.90% säker att det är det problemet... | |
|
Tack för svaret dicka 0! Silentblock? Är det dom som kallas för bakbalksfästen på motornord? Länk |
|
| Det stämmer bra... | |
|
Då är det bara att beställa och se glad ut...och på med overallen igen, man har aldrig långsamt och tråkit med BMW :-) Tackar för svaret. |
|
|
Hmm...jag såg att det var 4 st till Touring. Stämmer det? //Stefux |
|
| Det stämmer bra det också... | |
| Tänkte bara meddela att det inte var silentblocken, dom var så gott som nya. Det var Hardykopplingen för kardan som var mossig. När jag böt den så vart det mycket bättre, kände efter bytet att det även var obalans i bakhjulen. Så byte av Hardykoppling samt en balansering av hjul så vart det en ny bil....:-) | |
|
Härligt med någon som följer upp sin tråd, mer sånt! FAF |
|
| Enl. min erfarenhet (e34) så brukar bilen kännas otroligt spårkänslig när silentblocken är kass...har dock inte upplevt missljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.