|
|
|
|---|---|
|
Hej allt BMW folk! Det här är min första inlägg här på Autopower. Efter ett par tunna studieår är det äntligen dags att köpa vår första BMW. Jag har kikat på beggatmarknaden länge och fastnat för ett par 528 som jag väldigt gärna skulle vilja få er feedback på. Här är ett par länkar: Länk Länk Länk Vad tror ni om dessa? Jag tycker de verkar superfina, men jag är också ganska okunnig. Tacksam för alla svar, Mikael Lugnegård Ps. Gillar ni design kan ni titta in på min hemsida www.miltonlugnegard.com | |
|
Köp en med automat, annars ångrar du dig senare! Själv köpte jag en manuell, provkörde kompisens 528 ett tag efter, då ångrade jag mig! Han hade steptroniclåda i sin! |
|
| Den sista går direkt bort i mina ögon då den är gräsligt stylad och har hela interiören förstörd pga den efterhandsmonterade stereon. | |
| Ok, tack för tipset! Det ska jag definitivt ha i åtanke. Länk nr2 har automat, tycker den känns ruggigt schysst. Sen är ju Breyton fälgarna som juveler.... | |
| Håller helt med om den från Bilkoncept, den har dock komfortstolar...tycker de är ruggigt sköna! | |
| Jag har bara kört ett par 3:or (330) och två 5:or (525 o 530). En av sakerna som gör att jag vill ha en femma är den sköna ljudkomforten. Men nu har jag som sagt inte kört så mkt, hur skulle ni jämföra en 528 o en 328 ljudmässigt. Upplever ni stor skillnad? | |
Njuren |
Femman är tystare än trean oavsett tror jag. Hade förresten valt den svarta bilen i länken! Mvh "the things you own end up owning you" |
|
jag tycker att automat (steptroniclåda) känns lite slö om man jämför med manuell... wiklund |
|
| Jag hade tagit den första av de som är länkade. Jag gillar verkligen inte beige instrumentbräda som nr 3 har så den skulle jag inte ta. Det absolut snyggaste är ljusgrå skinninredning tycker jag t.ex. denna Länk | |
|
Lugnegård: Välkommen till forumet. Cool hemsida Länk du borde ju bygga en bil istället för att köpa en... Kolla Länk och Länk Jämför du E39 Länk med E46 så är en E39:a betydligt trevligare ljudmässigt (tystare). E90 är mer i nivå med E39. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Av dom 3 valen,så är valet första alternativet,utan tvekan tycker jag.Lycka till i alla fall med bilvalet... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
3 kontra 5 . Länk Den silveriga i första hand, se även Henkez länk ovan som nummer 2. Den svarta i första länken är Ok osså. Automaten varvar mindre ca 500 rpm i landsvägsfart. 528an är inte slö med automat långt ifrån, en manuell är roligare och mera körning än att bara "åka" med. Men kör du mycket i statstrafik är automaten ett måste tycker jag. ///MVH Hasso Länk |
|
Vilket underbart gensvar!! Hade verkligen inte förväntat mig det. Tusen tack! Jag gillar verkligen Länk tycker det är sjukt snyggt med svart exteriör och ljus interiör. Jag kommer att köra mkt i stan så visst är automat att föredra. Har jag inte bestämt mig 100% för 528, både 525 o 523 känns som vettiga alternativ så länge utrustningen är rätt (stora M-paketet är viktigast, klara mig inte utan sportstolarna). |
|
|
Lugnegård: Med lite träning kan du bli en länkmästare ;-)Länk Men blockets startsida ska du väl inte köpa... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| hahahahaha...skit vilken amatör jag framstår som nu. Vi försöker igen Länk | |
|
Själv vill jag slå ett slag för manuell låda. De manuell lådorna är BMW absoluta paradgren i mitt tycke. Förväntningarna om pris på upplänkade bilar känns som ett dåligt skämt. Kan du tänka dig 120-130KSEK titta på 530i e39 istället. |
|
|
120-130 är inget problem alls. Jag gillar verkligen BMWs manuella lådaor, men måste samtidigt erkänna att det är ruggigt skönt att "taxi-glida" med automat inne i stan. Drömbilen är utan snack en 530d automat....Men det gäller ju att hitta ngt som inte gått såå förtvivlat långt. Sen vill vi ha en sedan, inte en touring. Tycker e39 touring är rätt fula och sen har vi inget behov av en kombi (bara två...än så länge). De flesta 530:s på blocket är touring modeller, tyvärr. Sen är M-paketet ett krav och då minskar urvalet igen.... Om jag tolkar dig rätt Simon_en så tycker du att de bilar jag länkat till är för dyra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.