|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 328 ha ett gnisslande/visslande ljud från motorutrymmet, kan de va fläkten?? eller kanske något lager? Hört att man kan hälla lite olja i själva fläkt navet?? stämmer det | |
|
Kommer det när du precis startat bilen efter natten? Så har jag iaf på min bil. När jag kört med bilen är ljudet borta, har kommit nu under kylan.. |
|
|
nej utan de finns där nästan hela tiden, ska testa att spruta lite 5-56 på löprullar och lager , få se om det tystnar,, kanske dax för byte av dessa |
|
|
tillägg: har bytt fläktmotstånd, det har slutat att kvittra och gnissla, konstigt tycker jag :) , jaja sålänge det är tyst iaf |
|
|
Tack för informationen! Min låter bara när jag startat den och bilen stått under en kall natt. Var det svårt? Hur mkt kostar ett nytt fläktmotstånd? |
|
|
Det var ganska pilligt om jag ska va ärlig, fick tag på ett beggat för 400:- Sitter med 2 torxskruv, Men jag bytte inte för att få det tyst, utan min kupéfläkt pulserade, det var därför jag bytte fläktmotståndet, |
|
|
Låter som en spännrulle. Min bil lät så och då var det spännrullen som satt ovanför generatorn som nästan hade skärt ihop. Den är inte så svår att byta själv, passa på att byt remmen oxå om den är dålig kostar inte så många hundra kronor. |
|
| Jag bytte nedre kedjespännaren för några månader sen och ljudet försvann. Men nu när bilen stått ett tag så kan man höra ljudet igen. Funderar på om det är någonting annat än kedjespännaren.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.