AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.439

Går inte att låsa upp bilen med nykel längre

xm
136
xman77
BMW 530d -05
Jag tappade min nyckel ca ½ meter i backen här om dagen, skall ju itne vara något men den slutade att fungera. går ju låsa upp billen manuellet med själva nyckel men när jag trycker på knappen så händer det inget. varken när jag trycker på låsa eller låsa upp.. den har alltid funkat perfect tidigare.

Provade att öppna den ifall batteriet var slut men fick verkligen unte upp nyckel, sitter det något batteri i? borde väl göra det.

Eller har den ramlat så olyckligt att den måste kodas om kanske?`

Alla svar e tacksamma.

/X-MaN

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hur ser din nyckel ut?
Vilken årsmodell har du på bilen?

/Andy
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Tjena andy.

Du e visst över allt på alla forum:) haha gött det

Jag har en 530d -01 (e39), Har en bild på den men har ingen stans att lägga upp bilden så försöker med att beskriva den här:)

Den e svart med ett BMW märke i mitten (låser med) och under så e det en som en rektangel fast ändå inte som jag öppnar bilen med. Inte så bra på att förklara men kan skicka en bild till din mail om du vill se. :)

Tackar

/x-MaN
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Länk

Antar det är en sådan som den till höger du har :)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det bör det vara, enda du kan göra är att initera om nycklarna och se om det funkar då , annars är det nog byte som gäller.
Initeringen står beskrivet instruktionsboken.
Finns inga utbytbara batterier utan den laddas induktiv via en magnetring runt tändningslåset.

///MVH Hasso
Länk
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Japp jag har den nykel (nr5) längst till höger.

Hassso min intruktionsbok är på tyska och min tyska e typ 0 ord kunnande. Skulle du kunna skriva hur man initerar om nykel eller skcika någon länk.

Bra att det inte går att byta batteri, då kan jag sluta bryta i den:) haha.

/X-MaN
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ta bägge fjärrmanövreringsnycklarna, sätt dig i bilen stäng alla dörrar.
Stoppa nyckeln i låset och vrid den till position 1 i max 5 sekunder, ta ur nyckeln. Tryck på knapp 1 "upplåsningsknappen" och HÅLL DEN INTRYCKT- inom 10sekunder tryck 3 ggr på knapp 2 "låsknappen" Släpp därefter knapp 1. då ska centrallåset lås och öppna en gång som kvittens. Funker det inte ta om det från början
Inom 30 sekeunder gör likadant med Nyckel 2 men enbart knappfunktionerna inte stoppa den i tändningslåset.

///MVH Hasso
Länk
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Mycket utförligt hasso. Skall ner och prova imorgon.

tackar så hjärtligt.

/X-MaN
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Hasso nu har jag klantat till det. need some help.

Fattar itne hur jag kunde göra fel tog till och med och skrev ut det du skrev på en lapp och läste det flera gånger innan jag gjorde det men ändå lyckades jag klanta till det. helt otroligt.. får hoppas att du har en lätt lösning till mej nu:)

Jag tog och började med den nykel som inte fungerade och gjorde som du sa. fick prova typ 4 försök innan det lyckades att central låset låste och låste upp..
Sen till nyckel 2 så dum som jag var stoppade jag in den i låset och gjorde precis samma som nykel 1, men det gick inte så gjorde samma sak 2 gånger till och då kom jag ju på att man inte skulle stoppa in nykel i tändningslåset utan bara göra samma utan den prosiduren.

Så började om igen med den nyckel som var innan men det gick inte så höll på med bägge nyklarna hit och dit, och efter 20 min så gav jag upp.
Felet är nu att ingen nykel funkar att låsa eller låsa upp med knappen.
Jag hörde bara centrallåset låsa och låsa upp 1st gång, den gjorde det aldrig mer.

vad skall jag göra nu?

Tackar för all hjälp verkligen uppskattat.

/X-MaN
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Hasso my man.. det löste sig.. nyklarna behövde bara ha en paus eller något.. nu funkar det fin fint

tackar

M V H
X-MaN
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
X-man är inte det nån superhjälte eller nått dom klarar ju allt !!

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.