|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt och läst mycket här på forumet och jag har även försökt leta efter läckaget i bilen. Det som händer är att när jag kört bilen varm(altså när jag får tryck i kylaren) så börjar det ånga framifrån i motorummet. Svårt att se vars det kan vara, men någonstanns vid kylare, vattenpump området(ångan sprider sig så det blir blött överallt därikring). Därför kan jag inte lista ut vars det kan vara så lätt. Motorn går aldrig varm och jag har tryck kvar i systemet ganska länge efter motorn slagits av, men efter en natt eller så är trycket alltid borta i systemet. Därför måste ju läckaget måste vara väldigt litet? Tacksam för svar | |
|
Tjenare.. Bara en tanke.. Har du kollat så att inte luftskruven på kylaren spruckit? Bara en flisa borta eller så.. Hände en polare och det blev en massa ånga från det. Mvh/Jens |
|
|
Jag har tyvärr ej haft tid att läsa här. Så såg först nu att du skrev. Men luftskruven verkar det inte vara, den ser hel ut och jag kan inte se att det kommer någon ånga därifrån. Någon annan som har någon aning? |
|
|
Tänkte bara skriva att jag hittat felet. Jag gjorde ett hemagjort provtryckningssystem. Med hjälp av en plugg och en cykelventil. Sen monterade jag av de mesta plasten och pumpade upp 0,3bar. Sen hittade jag 5st små hål bredvid varandra, detta på ett litet område. Finns det firmor som lagar kylare eller kan man löda igen de? Finns det kanske något speciallim eller någon tätningsmassa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.