AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
602

Startproblem m.m 525iA -93

tjenare
har bytt motor i min 525a, har en 93 och fick tag i en motor från en -95a.
allt drid o fröjd tills bilen skall startas, fick mala en evighet innan ja fick den att starta. den småtände och var på g. att starta hela tiden men efter 15 min hoppa den igång. väl igång gick den otroligt fint, rent och stabil tomgång.

efter tempen hade gått skulle det varvas lite, då tvärdör den svar asskasst. som någe håller den tillbaka.... jaja tänkte jag, den kanske har stått ett tag så ja tar ut den för att "rensa" spridare m.m.

åker en bit stampar pedalen mot golvet och det skjuter iväg, total glädje. men nu kommer nästa problem. den tvärdör efter ca. 4.5k rpm och lägger sig i nått säkerhets program som gör att ja inte kan varva över 1k rpm d.vs. 40 kmh.

kör han så en stund hemåt, men efter en stund kvicknar den till igen, och ja dum som ja e stampar igen. samma fel uppstår. tuffar nu hem till garaget.

har bytt, bränslefilter luftfilter tändstift. samt lyssnat på bränsle pumpen som verkar gå. bilen startar enkelt när den e varm eller ibland när man har lite tur.

nån som har nån ide? lutar åt att byta relä till bränslepumpen och "motorreläet". sedan står bränslepump på tur.

nån som har nån ide, eller tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.