AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.931

Jul-pynta bilen

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Tjena! Julen är ju snart här, och det spritter i kroppen. (= Finns det någon lämplig jul-belysning man skulle kunna sätta in i bilen? Kanske en tomte som dansar, eller varför inte GOD JUL över hela bakrutan?
Någon som har tips/ideer på vad man kan göra, och framförallt, vart man kan få tag i grejerna?

/Jonas
lob
Till att börja med köper du en volvo eller annat lämpligt objekt. Man julpyntar inte en BMW, man kör den, vårdar den och trivs.

Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Där kan jag faktiskt hålla med om,där går gränsen...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Spelar ingen roll vilket bilmärke man hade, skulle aldrig julpynta min bil...

Men det är ju upp till var och en att bestämma och letar den typen av prylar är det väl bara att kolla av Biltema, Claes Ohlsson eller någon större mack för där finns garanterat massor av tingeltangel...

___
//Ulf
Sp
210
Sparc
330e -22
Vinterdäck och avstängd ASC/DSC är mitt julpynt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Precis beställt fårskinnsöverdrag till förar och passagerarsäte, det får anses som mitt julpynt. Något annat som påminner om jul kommer inte in i min bil!
Flashigt Anders!! :D

Nya Audi A5 /A4 har ju jul-ljus-slinga i strålkastarglasen för den som vill fabriksbeställa en färdigpyntad bil;)

Mvh,
/Wille
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fårskinn flashigt, eller hur! :)

jul-ljus-slinga på Audi!! :) haha. Den var f-n bra.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Igår beskådades en Mercedes Ml 02a med ROSA rattmuff, liten lysande plastjulgran på instrumentbrädan och en herr ung skåning sen många generationer bakom ratten. Herr Ask blev ypperligt förvirrad av helheten!
JAg rekommenderar en extra rekond till jul, möjligen fårskinnsklädsel eller liknande. Den röde är julpyntad med förarhandskar samt kommande gummimattor. Det får räcka:)
Julpynt i övrigt hör hemma i hemmat, förvirringen började när Utbildningsradion började sändas på TV! samt att vi fick Högertrafik i detta land. Sedan des har det inte varit någon ordning alls....
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Casy: JAg förstår din glädje som sådan, dra nytta av läget: Förvirra flcikvän/ syster/ mor totalt och be att få göra julfint i hemmet, långt innan de ens dragit igång stora julstressen. Investerar du i det kan du ju jälv räkna ut fördelarna sedan:)
Mvh
Asken
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Hehe.. det var inte riktigt de svaren jag sökte, men nu vet jag hur ni känner iaf ;) Juletider är mysigt.. varför inte ta med sig den in i bilen? Eller är jag ensam.. =(
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag är ingen anhängare av julpynt i bilen jag heller, men tycker ju lite synd om dig när du inte får nån respons så jag måste ju bidra med ett litet tips..
Skippa dom där fåniga små plastgranarna med cigarettuttagspropp och gå på äkta Heavy Duty. På med takbågar och ge dig ut på Assi Domäns tassemarker med en frisk Sandvik bågsåg på axeln. (En bra gran är en stulen gran :)) Se ut en fin svensk gran för östermalmstakhöjd. Surra den duktigt på taket och klä den med de gamla klassiska elljusen (inga färger eller blinkande skräp). Det rör sig om ganska låg effekt så finns inga i 12V går det med en spänningsomvandlare.
Sist men inte minst, är du en fartglad kille rekomenderas att vända rotänden framåt annars fäller granen ut flapsen och bränsleekonomin blir graft lidande.

God Jul!

AE
Köp en tomtedräkt..........men rör för guds skull inte bilen.

Mvh
Henke
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Hahaha, vad söta ni är! Kom med fler tips :)
Jag vill också ha nåt läckert julpynt i bilen! :)
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
En varm o go tomteflicka i bilen vore inte dumt (men frugan slår väl ihjäl mig då)

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
easy rider har rätt idé..

Pynta bilen med en söt liten tomteflicka i kort tomtedräkt och julen är fixad.

//amullo
---
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Spontant så säger jag som många andra, NEJ FÖR BÖVELN (som Haddock skulle ha sagt) Man pyntar inte en BMW i synnerhet eller en bil i allmänhet.

Någon hade signaturen "Att styla en Volvo är som att sminka en gris" den var klockren.

Men nu var det tips på var du kunde hitta lite kul grejer. Teknikmagasinet lär ha en hel del. Sen finns det visst en site som heter coolstuff (lite osäker) som har en massa saker man inte kan leva utan.

Men alla blir vi ju lyckliga på sitt sätt så det är väl OK eg....

Niklas

Fransosen
Köpte mig en E39;a häromdagen faktiskt, en 540i -97;a, (hade tyvärr inte råd med nåt coolare)...

Jag gillar också när det lyser lite snyggt (inget överdrivet dock) så jag tänker bara sätta i röda lampor i mina lys-blinkers och min gran-kompis som hängt med i ett par år nu har naturligtvis en given plats i rutan!

Funderar även på att montera i glitter runt vingen bak bara för skojs skull=P

ps. ser på bilen på gården utanför nu och mina svarta plåtisar gör ju sig som bekant inte så bra på pärlan så ett set kromade 15" kapslar blir det nog också när jag ändå drar iväg till Biltema! ds...
Julpynt? Tycker det räcker med att DSC-lampan tror att det är högstadiedisco.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.