|
|
|
|---|---|
| Skulle plocka bort LMM'n för att rengöra den för jag hade lite småryck och att det kändes som att motorn gick på fem cylindrar lite då och då... Läste i en annan tråd att det kunde bli bättre om man gjorde rent LMM så jag tänkte göra det. Men till min stora förvåning märkte jag när jag skulle ta bort LMM att slangen mellan gasspjället och LMM var helt av. Så nu är en ny beställd och ska bytas imoron. Hoppas det kommer bli bättre. | |
| Ja, en ny slang gör ju inte göra saken sämre i alla fall :) | |
| Ne, hoppas inte det i alla fall ;) Får se om dom små rycken är borta... | |
| Jaa där här du högst troliga orsaken till ditt problem med ryckningarna.Lycka till i alla fall... | |
|
Kan du lägga upp en bild på slangen mellan gasspjället och LMM? Kanske länka via Realoem? Kanske samma fel för mig... Berätta om det hjälpte efter at du bytte! :) |
|
|
Jag gör det jag, bara för att jag är så jäkla snäll :) Pos.3:Länk Notera att den ser annorlunda ut om du har ASC+T, men den står upptagen som artikel även den. Kolla även efter läckor via förbipassagen för tomgångsventilen, pos.6,8,9,10,12. Att spraya med startgas runt delar man misstänker läcka avslöjar tjuvluft genom ökad tomgång. |
|
|
Ah den gummi bälgen, den har jag bytt på min bil.. den var pajj.. Jag har ASC utan T. Ok Tack för tipset! Har aldrig fattat vad folk menade med att spraya startgas/felsöka med startgas?! :) Ska inhandlas på Biltema. Hur rengjorde du LMM? Jag har förstått att man monterar av den och rengör med nån form av LMM spray. Right? |
|
|
Bimmerkid: Ja du kan använda en LMM rengöringsspray eller en elektronikrengöringsspray, men sprayen får inte innehålla någon olja eller dylikt som stannar kvar på LMM'en efterrengörning. Och om du skulle ha ett lekage och sprayar med startgas så märker du lekaget genom att motorvarvet höjs då startgasen sugs in i förbränningsrummet och förbränns. Nu har jag i alla fall bytt slangen och jag tycker det blev lite skillnad. Den känns lite piggare och så är dom små rycken borta. Ska även ta bort LMM och rengöra den, blev aldrig av när jag såg att slangen var trasig. //Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.