AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
909

Airbag i bakdörr, eller?

sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Skall regga om min 530da-03,touring till lb. På framdörrarna står det präglat i skinnet srs, men ej på bakdörrarna, då uppfattar jag det som att det ej är airbags där, är det ngn som kan bekräfta detta ?. Jag har sökt i forumet, men ej hittat något svar, eller har jag slarvat? Bilbes kräver intyg på att dessa kuddar är urkopplade, för gallrets skull. Tacksam för svar.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är lika på min fastän texten står i tyg i.st.f skinn. Det står bra beskrivet i instruktionsboken hur stort ballongparty det blir vid krock. Det sitter kuddar i samtliga dörrar samt gardiner i takbågen fr.o.m A-stolpen och jag tror även det sitter små kuddar i c-stolparna (bakom bakdörren).

AE
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Se där ja, skall kolla lite bättre i min i-bok. Jag får beställa tid hos bmw verksta,n, för omkodning. Tack för svaret Anders!
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Nu har jag kollat med BMW , där säger dom att står det inte ngt på dörrsidan, så är det ej airbag. Dom kollade genom mitt regnr.Dom skriver även ett intyg till min bes.

PA
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Måste rätta mig själv, efter att varit på BMW, för intyg, så hade dom plötlsligt inga sådana. Det skall räcka att bilbes går in på bilens chassinr, och där ser att det ej är airbags i bakdörrarna. Fan tro,t!
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
I vissa fall räcker det att man själv intygar överenstämmelsen med reglerna.
Alltså att du själv skriver ett intyg på att där ej finns några airbags.
Kanske värt att kolla upp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.