AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.040

Gula bilstein stötdämpare på m3 cab.

tjenare. har en m3 e36 cab -97. har pallat upp bilen på pallbockar och såg att stötdämparna var gula bilstein ? vet inte om dettta säger något men funderar på om det är bättre grejjer än original eller sämre ? den är inte sänkt enligt förra ägaren så tror de sitter original fjädrar. skulle villja kolla upp om de är bra stötdämpare så man vet om de funkar bra med en h&r sänksatts eller liknande. mvh/Vr
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk Koni är dämpare i värlsklass! dessutom ställbara i retur (hårdhet).

Mvh Danne
jag är inte ute efter att köpa nya stötdämpare utan vill veta hur bra dem jag har är.. antar att de inte är sämre än original men är de bättre ? och hur funkar de med sänkfjädrar ?
bifogar en länk med bilder på min bil. tror ni går att sänka denna med en h&r 10/40 utan att det tar i ? tycker den är lite hög.

Länk
blir mycket frågor på en gång. men är det samma sänksattser till en cabrio som till en coupé ? funderar nämligen på att beställa h&r race eller vanliga H&R från usa.. ebay. mvh/v.r
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Jag har själv gula bilstein PSS9 coilovers, och är supernöjd! Ett för att du kan ställa in höjden i efterhand, två du kan ställa in hårdheten på dämparna i nio lägen. Tre hmmm ja det är ju riktiga race grejer. Det kostar men helt klart värt det.

Vad jag har hört angående H&R så sänker de mer än vad det står i speccen. Iofs bara ett rykte jag har hört men det verkar stämma, nån som kan intyga här?
någon som vet om det är samma sänkfjädrar till en coupe som cabrio ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.