|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en e30 coupe 85a med en 325motor, men när jag köpte den så påstod killen att det var 323 sprut och 320 insug, hur mycket kan det påverka effekten och dylikt på resten av motorn som alltså är en 325motor och hur vet man att det är en 325 motor? nu har jag även köpt en touring 325 88a och jag upplever den som mycket slöare och mindre acc än min coupe kan det bara bero på att touringen väger mera? jag har även en m3diff på den och även den kanske spelar roll pga utväxlingen som jag int har en anning om vad är i diffen, så¨nu står jag inför ett litet dilemma om jag ska skruv över hela touring motorn till coupen eller bara insug och spurt, om jag ska sätt över diffen också eller kommer coupen också bli slöare då? för jag strävar efter att få en av bmwna i bra skick och helst att den går bra, helt enkelt som en 325 ska gå. och jag har ju bara litat på säljarnas snack så hur vet man egentligen att det är en 325 maskin i? PS. jag ber om ursäkt om jag skriver otydligt fråga gärna om ni int förstår någonting! | |
|
På topplocket mellan 1ans och 2 ans tändstift finns en liten rund yta, på den ska det stå 2,5 om det är en 325 topp, på 320/323 toppar står det oftast ingenting på den ytan. Motornumret är stansat på en plan yta framför oljestickan, åvanför själva motornumret på samma plana yta stansat med likadana siffror, står det tex 25 6K = 2,5 liter 6 cylindrar och katalysator. insuget från en 320 SKA inte passa på en 325 topp tydligen ? inte helt 100 men tror det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.