|
|
|
|---|---|
|
Vart servar ni andra umeåbor era BMW? Jag sökte runt och hittade några gamla inlägg på samma ämne, vilket ledde till att jag bestämde mej för att ringa Ersboda bilservice. De verkar ha lagt ner nu dock, det enda liknande jag hittar är Ersboda Bilvård & Däck, och de var inte alls intresserade av att skruva i bilar. Det jag eftersöker är väl egentligen ett bra och prisvärt alternativ till Lindholms. Kärran börjar ju ha några år på nacken, och man vill ju inte kosta på den onödigt mycket (fast man vill ändå ha jobbet bra och billigt gjort :D) Det huvudsakliga problemet är att min 525 E34 '95 fick underkänt på besiktningen häromdagen pga tokhöga avgasvärden. Förra ägaren bytte båda katalysatorerna för mindre än två år sedan på grund av ett liknande problem. Jag tänkte också få bakre länkarmslagringarna fram bytta när den ändå ska in. Så, har någon några tips på vart man lämpligast lämnar in bilen för att få det här undersökt/åtgärdat? | |
|
Mekonomen-verkstaden Bildesign har visst rätt bra rykte. Men hur var avgasvärdena fel mer exakt?? |
|
|
Åhå, ja, det kanske vore ett alternativ. Tack för tipset! Här är värdena (gränsvärden inom parentes): CO: 3,2 (0,5) CO 2500: 3,5 (0,3) HC: 518 (100) LAMBDA: 0,94 (0,97-1,03) Jag vet inte exakt vad detta innebär, men värdena är flera hundra procent över gränserna i alla fall, och det kan ju inte vara bra. Bilen går för övrigt helt okej, det enda jag märkt är att tomgången är lite ojämn ibland. |
|
|
Jag brukar åka till Bilcentrum på Teg, dom är duktiga. Ljadas bilservice har jag oxå varit nöjd med, bra priser. Lika bra att Ersboda bilservice lagt ner, blev rätt irriterad av att ha min bil stående där i två veckor på grund av att dom inte hittade en huvudsäkring i skuffen (E36). |
|
| Ok! Tack för tipsen! Ska ringa runt lite imorrn. Hoppas det inte är katalysatorerna .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.