|
|
|
|---|---|
|
Obs, detta är inte menat som en tråd för RFT-däckens för- och nackdelar, det finns det miljoner inlägg om redan. I tidernas begynnelse fick man lära säg att för lågt tryck gav slitna däck på kanterna och tvärtom. Sedan kom "lågprofilsdäcken" och då hette det tvärtom, för lågt tryck sliter i mitten. Frågan är nu om "racingdimensionerna" (i alla fall om man jämför med det man tidigare kallade för "lågprofilsdäck" som känns som cykeldäck idag) man har idag i kombination med RFT leder till samma resonemang. Jag tänker då främst på att sidorna i dessa däck är så styva. Tycker själv att våra däck verkar slita lite mer på kanterna än i mitten och jag undrar om det är någon som har teorier om detta. Man kan ju inte gärna själv testa eftersom det skulle vara en fallstudie som pågår i några år. Som sagt, frågan är om RFT-däck beter sig annorlunda med hänsyn till tryck och slitage än däck utan RFT. | |
|
Jag har också noterat att mina RFT-däck är mer slitna på kanterna än mitten. Profilen är 225/45 R17. Lufttrycket jag brukar ha är rekommenderat + 0.2 bar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.