AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.092

BMW 135i utmanar Cayman, S3 och 350Z

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Från engelska Autocar:

Länk
Länk
Länk

Länk
Länk
Länk

Länk
Länk
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tackar! Sjukt kompetent bil, men Caymanen har mera magi...t.o.m. 350Z känns mera sportig att umgås med. Att köra 135i kan jag inte yttra mig om än, tyvärr.

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Känns som man måste prova en snarast. Men jag får lite känslan av att det är som de skriver i artikeln: 135 är den bästa allroundbilen av dem. Frågan är ju då om det är det bästa valet att köpa en 135 som en sportig allroundbil, när man för i stort sett samma pengar får en 3-serie, som är betydligt mer praktisk och ändå helt klart sportig. Men som sagt, provkörning krävs.
Ytterligare ett test:
Länk
en 135 coupe samt lite små uppgraderingar och du e kung på vägen.... en caymna hade man ju så klart velat haft men den är så dyr :(
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
trevliga bilder

Länk

Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Länk

Jeremy Clarkson testar 135 coupé
Har bytt BMW mot just Cayman......och den har ett otroligt chassie.
Är dock nyfiken på att få prova Tii när den kommer.......
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Är inne på samma linje som du Egget. Jag provkörde Cayman strax före jul och just chassit imponerade enormt.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Har förvisso inte provat 135:an men till och med en gammal 944 är trevligare som banåkarbil än min 120dM. Med råge. För att inte tala om Caymanen som är en av Porsches trevligaste skapelser de senaste 10 åren.

Att 135:an har bättre motor och bromsar än 120d:n gör inte bilen tillräckligt mycket roligare, känslan kommer ändå att saknas, det hänger till 90% på chassikonstruktionen. Till att den ska kunna klå Caymanen på fingrarna är antagligen steget långt. En vanlig Boxster däremot kan jag gott tänka mig ersätta med 135:an.

Och om man nu istället ska värdera allroundegenskaperna, då kan nog ettan hävda sig riktigt väl i konkurrensen, även om en Cayman också går att leva med dagligen så länge man inte behöver mer utrymme. 135:ans största fördel ligger dock knappast i utrymmet utan snarare i priset...
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
135i är ingen Cayman, det är för tung och hög för. Men BMW slår sig nog på bröstet för att biltidningar jämför den med en Cayman :)
tror att en eventuell 135 tii kan ge cayman en riktig match :D
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Baspriset på en Cayman kontra en 135:a skiljer sig ju rätt rejält....inte riktigt samma typ av bil i mina ögon....
Nockenwelle: Bara att slå till =)

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, frestelsen är stor, men jag behöver kunna köra två barn i bilen. Om några år lär både min fru och jag byta våra bilar, så jag har redan påbörjat en kampanj för att övertala henne att välja en "transportbil". Då skulle en Cayman passa perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.