AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.343

Var bästa stället att leta bil i tyskland?

Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
Ska börja leta bil till våren nu och kollar möjlighetena på att importera, var är det bästa stället att leta på efter tyska bilar,?bra importfirmor?

mvh
Leta efter den modell du vill ha, det brukar lösa var du köper den om du nu inte är öppen för typ allt.

Stephan
Beror ju helt på vad du letar!!
Viss skillnado m det är 118d eller E32a du söker MEN Mobile.de och autoscout24.de är ju bra för att få en "prisbild" av vad man vill ha och var bilarna finns rent geografiskt.
Var sen smart: 4WD köper man på VÅREN, cab på HÖSTEN etc etc

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som svar på din fråga skulle jag säga:
www.bmw.de
www.mobile.de
www.autoscout24.de

Det finns fina bilar överallt i Tyskland även om ofta de södra delarna av landet brukar anses vara där de bästa finns. Har själv köpt i nordvästra, östra och mellersta och varit nöjd med alla tre...

___
//Ulf
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
har kollat runt lite och ser ju att priserna helt klart ligger under de i sverige men problmet är att jag inte kan ett ord tyska och känner att risken att man blir lurad är rätt stor, for kolla runt och se hur det blir....

någon som vet någon bra "importfirma" som man kan ta hjälp av?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Problemet med importfirmorna är ju att dom i så fall tar hand om en stor del av den eventuella vinst du kan göra genom att köpa bilen i Tyskland.

Köper du hos en auktoriserad BMW-åf är risken att bli lurad näst intill obefintlig. I stort sett alla handlare har minst en säljare som behärskar engelska så det språkliga brukar inte vara något större problem. Har själv köpt tre bilar i Tyskland och enbart konverserat på engelska. Jag kan ändå lite tyska men föredrar engelska då det ger en mer jämbördig förhandlingssituation.

Letar men bilar bland de mindre handlarna på mobile så är förståss risken större att bli lurad och då bör man nog vara både kunnig om bilar och kunnig i tyska samt vara beredd på att åka runt och titta på ett antal olika objekt.

___
//Ulf
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Frankfurtområdet är bra. Jag var i Dusseldorf i helgen som var och tittade på två bilar, blev ingen affär då de inte stämde överens med varken bilder eller annons, kan tillägga att det inte var auktoriserad BMW-handlare. Hos dessa kan man dock göra "fynd", men det kräver enormt mycket mer tid och planering. Hos en auktoriserad BMW handlare är det bara att handla utan någon risk, precis som programmer säger. Dessutom får man oftast vad man betalar för, de s.k. fynden är sällan fynd då priset oftast är satt lågt av någon anledning...

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.