AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
955

Vad ska man tänka på inför köp av en 330 ci e46 cabrio?

Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Ja, jag funderar på att köpa en 330 ci cabriolet.
Är det något att ha tro?
Vore tacksam om några med erfarenhet ville svara.
Tack på förhand!

Wargen
Det är en fin bil som du helt klart kommer att trivas i.

Vad det gäller att se upp med är väl rost speciellt om rostskyddsgarantin har gått ut. BMW åtgärdar all rost så länge garantin gäller men efter det är det helt kört.
Länkarmarna brukar också vara en svag punkt.

Sen det vanliga är väl att kolla upp så att all dokumentation finns, dvs servicehäftet samt att det är stämplat och så. Kolla gärna upp historiken också så att bilen inte är skruvad. Är bilen importerad kan du ju beställa hem papprena med tidigare ägare i utlandet från VV och ringa och prata med de tidigare ägarna och ställa lite frågor om miltalet och eventuella skador under tiden som de ägde bilen.

Finns garanterat mer att tänka på och det kommer säkert nån senare som har mer erfarenhet av just denna bilmodell som kan ge dig mer exaktare svar än jag.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Jag M-testar alltid mina bilar. Rekommenderar det.

Carl
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Då jag själv har en sån är mitt svar så klart: JA dom är absolut nåt att ha och det är en mycket trevlig kombo av motor och komfort och så. Cab är något alldeles förträffligt.

Fällor och fel finns det så klart, men om du läser på allmänt om e46 här på sidan så får du mycket matnyttigt och många timmars läsning.

Jag en med M-pkt och lite extra "nyttigheter" och en HT. Det tycker jag är lagom utrustning, men där finns det lika många synpunkter som ägare.

Om bilen inte är svensksåld så blir det lite knepigare att få fram historiken. Men allt går, bara man ger sig attan på det.

Och så ovan nämnda tips. Skynda långsamt och kolla och dubbelkolla så får du en mycket trevlig kamrat att njuta vägarna sen i sommar.

Niklas

Min egen erfarenhet är att även om "boka" ser snygg och prydligt ut behöver inte bilen ha varit i närheten av sagda verkstad. Innan jag hitta min nuvarande svensksålda så hade två nyinporterade som hade just den sjukan vilket visade sig vid ett samtal till verkstaden i tyskland. Ett bra samtal visade det sig.

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.