AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.414

Varför bränner min 850i bränslepumparna?

Be
1
Bergman 46
Bmw 850 IA
Tjena! Har en bmw 850 som har stått i 7år Bytade båda bränslepumparna och bilen går som en klocka men, den ena bränslepumpen bränner? Har bränt 2st på en månad! Bränslepumparna är köpta på biltema och ska sitta i en bmw 740 v8, Är det någon som kan veta felet ? tack på förhand! mvh / Bergman.
Tror du har svarat dig själv !

Prova en orginal istället.

Hur ens komma på tanken att montera en biltemaprodukt på en så fulländad bil som en 850 ?
Bergman 46:

Hej och välkommen till forumet. Tråkigt att se att du på ditt första inlägg skall behöva få ett så pass ointelligent svar som ovanstående. Men trösta dig med att dom flesta här är både trevliga och hjälpsamma.

Angående ditt problem så har jag inget svar på rak hand. Att den bränner tyder ju på att den går varm av någon anledning. Det bör ju finnas en bakomliggande orsak till detta. Är det samma pump som bränner hela tiden? Går pumpen/pumparna hela tiden eller slår dom ifrån vid uppnått tryck?

Om du fyller på med lite mer detaljer så finns det säkert någon här som kan ge dig lite tips på vidare felsökning.

/Fredrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Med tanke på att det inte är samma pump till 740 som 850 så bör du sätta dit korrekt pump. Tillika bör luftningen/ avluftningen kollas samt båda bränslefiltren bytas. Det samlas skit i dom med tiden och var Insp 2 / max 6-7 år bör de bytas.
Mvh
Asken
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Dum fråga det här troligen, men var sitter bränslefilterna? Får ingen hjälp av skisserna på realoem heller.

Sitter de i motorrummet eller i anslutning till tanken?

Hur kommer jag åt dem?

Kan jag se om de är igensatta, vet nämligen inte när de byttes senast. Kan de rengöras på något sätt eller måste jag byta dem om de är igensatta?
ju
60
juzzi

635csi-83
Dom sitter framför bakaxeln,det går nog inte att rengöra dom.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ca 4 dm framför vänster bakre hjulhus
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man byter dom bara.
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Standard BMW-filter, tror dom flesta slangmonterade bränslefiltren till BMW är samma(åtminstone E30 & E36). Du kan nog hitta dom på biltema också :-)
Vad det gäller pump är det lite knepigt.. Är 'silen' före pumpen hel? Kanske du får in skit i pumpen? Säker på att pumpen går åt rätt håll..? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.