AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
370

BILSKOJARE!

Har nu undr ett par dagsr ringt runt till olika SÅ KALLADE bilhandlare och de flesta jag prata med skulle jag kalla drömmare,rötägg,ovh dryga....inte alla men de flesta, pratade nyss med en bilhandlare i södertälje på en mindre firma och han var så otrevlig så man hade lust och klappa till den j*veln över telefon. Jag tror de bästa och ärligaste bilsäljarna är den privata säljaren, de flesta är i alla fall trevliga och någolunda ärliga.

Att jag ringt runt till olika handlare och inte vänt mig till privatpersoner i mitt ärende är för att jag ska byta bort min pärla eller ev. sälja den.

Varför är man inte mer mån om sina framtida kunder som handlare ? Även om de inte har något att erbjuda för stunden så kan de var trevliga så man kanske kommer tillbaka.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Det absolut bästa är väl om man kan träffa bilhandlarna direkt istället för telefon? Komma helt oanmäld.

Vad sa "den j*veln" som irriterade dig?
Har inte heller några goda erfarenheter av att ringa och prata med bilhandlare. Ofta låter de väldigt stressade och är inte speciellt intresserade av att prata. Jag tror att detta har att göra med att de flesta bilhandlare tar emot massvis med samtal från frågare som aldrig ens kommer komma in och titta på bilarna.
De flesta bilhandlare prioriterar nog de kunder som kommer in i hallen och tittar.

Om du känner dig dåligt bemött tycker jag gott du kan kosta på dig att upplysa försäljaren om detta. Eller ring upp chefen (om det inte redan är den du prata med) på stället och klaga. :)
Jens, har du någon annons ute på din bil?

Fredrik M - Z3 2.8
Fast vafa*n. Lite vanligt hyfs kan dom gott kosta på sig. Behöver ju inte nödvändigtvis va direkt otrevliga... :/
japp har annons ute lite överallt, men inga seriösa eller intressanta svar, förutom ett men det var lite långt....och visst tycker man att säljaren borde visa lite hyfs och vara trevliga det är ju inget de förlorar på direkt.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.