AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
487

Fixa gnisslande ratt.

Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Tja på er. Jag börjar tröttna på min gnisslande ratt och funderar starkt på att smörja till den.
Jag undrar om det är något speciellt man bör tänka på mer än att koppla bort batteripolen innan man demonterar ratten.

// Gronken
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Hjulen rakt fram så att inte ratten hamnar snett när du sen monterar den. Se till att kontaktrullen till srs:en inte far iväg när du plockar av ratten...

who dares wins...
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Om ratten sitter fast så låt muttern sitta på några varv så du inte får den i plytet om den plötsligt släpper.

fyrhjulsdrift är roligast!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Är det inte Airbag i ratten ?
I så fall så ta det jävligt försiktigt om du nu ska ta bort ratten, annars kan du få ett mindre snyggt ansikte !

Funktion före styling!
Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Tack för alla tips, jovisst är det airbag i ratten, finns det risk att den smäller även om man är försiktig ?

// Gronken
Pe
19
Per S
730ia-89
Hej!

Har samma squuek som du verkar ha och har funderat på vad och var man skall smörja! dela med dig av dina erfarenheter är du bussig !!

/Mvh Per
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Ta bort batterikabeln innan du börjar. Sen när du är klar så bör tändningen vara på när du kopplar in batteriet igen, just därför att du inte skall sitta vid ratten om det nu skulle smälla...

who dares wins...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.