AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.151

sparklådor till e34

Är det nån som vet var man kan få tag på sparklådor till en 525a e34 har kollat runt på massa olika ställen med de har allt utom de!
E3
1.828
E36
USA bilar
Har du kollat hos Länk brukar vara duktiga på att ordna det mesta
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Pontiac GTO -69 "The Judge"-clone.
Har du kollat på skroten?
I värsta fall får man kapa själv men det fixar en Tigersåg å ett elverk
lätt som en plätt!
Annars så får du sätta ut en annons,finns mängder av E-34:or som
skrotas i vårt avlånga land varje vecka!!!
Å med dagens skrotnings premie vansinne så är nog dom flesta sugna
på å sälja så mycke som möjligt av karossen innan skrotning!
Vi är ju tyvärr på väg tillbaka till 70-80:talet då mängder av bilar grävdes ner i skogen för det var billigast å enklast!!!
de låter lovande e på jakt efter en så fräsh kaross som möjligt till min 525a karossen duger bara till att plocka en å annan plåtbit ur eller använda som mall/jigg
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Tjena igen balder-the-rott!
Gjorde en sökning på Blocket på "e-34+Skrotas" å fick då upp en
hel hög med e-34:or ,bla en M5 med papper
å som ännu är besiktad som skrotas ner just nu!
Lycka till med bilen å jakten på fräch plåt till den!
Jag har precis bytat ut en del av min tröskellåda som var upprostad, då tog jag och kapade ut en bit av en bil på skroten med fin plåt, har nu satt ihop allt och besiktiga den och dom sa att det blev bra, så där finns nog många fina bitar på skroten.
har ju den lille fördelen att jag e utbildad byggnadsplåtslagare så ska nog inte va nå större problem å fixa sparklådorna men e ganska hopplöst med all annan rost. ska nog ta å leta efter nån stackars e34 som fått topp ras eller nå annat oturligt motor haveri. då har man ju ett år på sig att snygga till en bil som bara står i stället för att sektions fixa en bil man måste ha dagligen.
karossen har ju hängt med 406666 som de så snällt stod på mätaren när ja parkerade i dag.
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Hade en 525 tds 94:a som gått straxt över 38 när jag
sålde den i början av sommaren.Men den gick som en
klocka,dock rosthål i trösklarna under bakdörrarna!
Har snackat med nya ägaren å han är supernöjd med
köpet å har svetsat rosten med bra resultat!
okej önskar de bara va sparklådorna som va rostiga. ena gaveln bak är rost skadad och total förstörd pga att tidigare ägare inte fixat ordentligt. all tidigare rostlagning är tycär bara spott svetsad och sen har de bara smetat på lite rostskyddsmassa och lite färg. och sen e dörrarna,skärmarna, böjarna innanför bakdörrarna osv så skadat att ja måste byta ut stora delar. så känns mer frestande att försöka fixa en separat kaross som man kan lägga ner lite tid på att laga och göra allt ordentligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.