AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
567

byta knapp på klimapanelen

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag kollade på en bil jag är smått intresserad av igår. (E39 -01)
Upptäckte då att knappen för att höja värmen på vänster sida satt löst,
den kunnde ramla loss och de såg ut att fattas nåt i underkant på baksidan av knappen... om man satte den på plats så fastnade dne även inne och tempen for upp till max (32 grader)... pillade man sen ut den i underkant så funkade det, men då kunnde den ramla loss av sej själv...

Jag har kollat på realoem och man verkar vara tvungen att köpa alla knappar på ett bräde (läst nåt om dte här på forumet också). Dock så såg jag att i början av årsmodell 01 (0009-0104) så kostar knapparna 75 dollar, äldre årsmodeller och efter 0104 kostar dom 25 dollar...
Nu är ju dne här bilen förstås tillverkad 0101, måste jag då ha de dyrare knapparna? eller är det snarare så att jag ska köpa dom efter 0104 för att dom är förbättrade på något sätt?

Sen undrar jag förstås också om det troligen bara är knappen som behöver bytas, eller brukar nåt i själva panelen gå sönder?

tack på förhand!
(Jonas
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Borde inte säljaren var villig att pruta de ca 750kr som knappsatsen kostar? Tror du måste ha de knapparna som är till din tillv modell för annars hade det inte funnit 2 olika alternativ om bägge passar.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Hewi: ojo de får han allt pruta... jag undrade ju förstås lite runt det hela, och den avgörande frågan är ju det som kommer sist i mitt inlägg, om det räcker att byta knappen eller om det är själva panelen som brukar gå sönder?

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.