AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.455

Felmedelande, vad betyder Selflevel Susp.inact?

xm
136
xman77
BMW 530d -05
Jag fick upp ett felmedelande i bildens ruta vid instrumentpanelen, har ingen instruktionsbok so kan inte kolla i den utan frågar här vad det betyder.

Selflevel Susp.inact stod det.

Vad e det för fel då?
Selflevelling suspension inactiv = Automatisk nivåreglering funkar ej
xm
136
xman77
BMW 530d -05
oki.. tackar.. Någon som vet vad det kan vara för fel.. Det stod under hela dagen igår. men i morse så stod det inget. men kanske kan komma tillbaka.. någon ide bara vad det kan vara eller hur det kan fixas. förutom att lämmna in bilen..

tackar

/X-MaN
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hur gammal är bilen?

Fjädringens luftbälgar brukar bli slitna efter ett tag...

/Andy
Du kan kolla bilen på ett plant underlag. Hänger den mer bak änn den brukar evt mer från sida till sida. Systemet på min X5'a består av en kompressor som justerar trycket i 2 luftbälgar på bakaxeln via sensorer, för att kompensera för tungt last bak. Har själv aldrig haft några felmeddelanden.
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Hejsan

Jag har en 530d -01. köpte den för 3 månader sedan så har ju inte lärt mej att känna bilen direkt. men jag bytte till vinter därck dagen innan.. kan det vara något med det elle? för hade ju 17" innan och nu 16", men borde väl inte vara något elle?

Skall kolla på ett plant underlag imorgon när det blir ltie ljust ute:)

Tackar

/X-MaN

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Kan vara värt att kolla luftbälgarna, alternativt lossa batteripolerna i ett par minuter så att systemet nollas. Hur långt har bilen gått?

/Andy
xm
136
xman77
BMW 530d -05
bilen har gått 24 000 typ. Hur kolalr jag luftbälgarna eller?

Hur e det om jag kopplar loss batteripolerna, nållställs radion och så och måste ha någon code för att få igång den eller hur funkar det på bmw?

/x-man
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
24000? Då känns det definitivt som dags för byte om det ej redan är gjord.
Radion nollställs på vissa, men kod skall ej behövas på E39.

/Andy
xm
136
xman77
BMW 530d -05
vet ej om det är bytt. kan man kolla det? vad är det exakt som skall bytas och vad kan det kosta? och kan man göra det själv om man e lite händig?

/x-man
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Kolla under mektips.....

Länk

/Andy
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Tackar andy

skall utforska det hela under dagen.

/X-MaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.