|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en 520 e39 som ska ha en inspektion 2 service nu i dagarna, den har gått strax över 16.000 mil, jag bara undrar om det är något man kan göra själv eller som man ska lämna till verkstad! Tex, sitter oljefiltret knepigt? är stiften svåra att byta? behövs det några specialverktyg överhuvudtaget? Finns det fler filter att byta än dom synliga? Tacksam för svar! | |
| Inspection 2 är betydligt mer än bara byta motorolja & stift...Sök o du skall finna!:-). O nej det är inte svårt att byta olja/stift själv. Insp. 2 går även den bra att göra själv men då krävs nog en del mek-vana samt en lyft för vissa moment | |
| Ok! det låter bra, jag ska ut på en 100mils bilfärd så det hade kännts skönt om det hade blivit gjort innan! | |
| Det du inte kan göra själv utan special verktyg är att avläsa om det finns ngn felkod sedan kan det vara knepigt att kolla alla bussningar och leder i fram+bakvagn om man är själv. Är insp mätaren inte på rött så är inte en så kort resa som 100mil ngn fara om du vet bilens almänna skick. | |
|
Flikar in på tråden, ty det hör hyffsat ihop med det jag funderar på :) Vet att farsans fd vagn,dvs den E39 523i-97 som jag har nu.. så tog det ca 330mil mellan "gröndiodssläckningarna",dvs 330mil/gröndiod...enligt hans "körprofil"... Vet dock inte hur länge som gula servicedioden lyser innan den slocknar och går till röda.. Någon som har någon hint om det? Mvh Janne. |
|
|
Kanske t.o.m. något mera än 330mil,men det var vad han sa en gång till mig när jag frågade just det.. Ska tydligen vara 1500liter bensin mellan servicarna...Denna bil gick ju "allt som oftast" på under 0,8l/mil när han körde iaf.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.