|
|
|
|---|---|
|
de små j***la gnagarna har ätit på mitt expansionskärl, det har blivit ett litet hål. finns det möjlighet att laga det med någon typ av pasta eller måste jag ha ett nytt kärl? tacksam för snabbt svar, behöver bilen till jobbet i morgon.... | |
| Smält ihop med en lödkolv om det finns mtrl till det | |
| Annars kan silvertape funka temporärt | |
|
Silvertejp på ett system med övertryck? Visst om man läser reklamen för Tesa eller 3M osv... I realiteten trycker även ett måttligt tryck bort självhäftande tejp och liknade, sakta men säkert, i synnerhet när det är varmt. En liten läcka på kylsystemet gör att man lätt kan får överhettning och hotspots inne i t.ex topplocket, samtidigt som luft kan sugas in i kylsystemet när motorn svalnar. Rekommenderas att fixa en bra och permanent fix för hålet, alternativt byte, det kan betala sig bra i längden. FP |
|
|
köp hellre ett beg. exp kärl än att försöka laga ditt befintliga Det är liksom inte värt det att bli ståendes längs vägen för att kylarvätskan runnit ut. __ Bilblogg: Länk |
|
|
jag vet inte om det är till någon tröst, men de gnagare som satte i sig ditt exp.kärl har nog vandrat vidare till de sälla jaktmarkerna och kommer aldrig göra fler exp.kärl illa :) Kylarvätska är väldigt sött till smaken vilket attraherar djur men också extremt giftigt, 2 dl etylenglykol räcker för att dräpa vilken vuxen människa som helst. __ Bilblogg: Länk |
|
| Som jag skrev, silvertape för TEMPORÄR, dvs tillfällig lagning... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.