|
|
|
|---|---|
|
Har läst lite tidigare inlägg ang. olika sportsystem till BMW E46 och blir lite förvirrad , alla verkar tycka olika , smaken e som baken antar jag ! Går i tankar att skaffa ett simons system till min 320i M-sport -03 , mest för att dom har ett system som e komplett o färdigt , bara att montera dit. Men nu dyker några frågor upp , hoppas någon kan svara ! 1:a Är det rostfritt ?? ( står att det är rostfritt på Micro:S hemsida , men har läst i tidigare inlägg att det inte är det , eller är det dom äldre som inte var det ? ) 2:a Passar det utan vidare även på M-sport modellen ?? 3:e Någon som vet något om "soundet" i den ?? Anledningen till att jag undrar över "soundet" samt om det är rostfritt eller ej är för att dessa går väl hand i hand , skönare ljud i ett rostfritt system ? Tacksam för alla svar och utlägg i detta ! //Dibbe | |
| Läs här Länk | |
|
Vill du ha sound så ska du INTE ha Simons system! Körde med den på min förra bil och jag kan inte beskriva hur missnöjd jag va med skiten. Inte tillräckligt tät (skarvarna), ljudet är inget märkvärdigt alls och det är bara tjockare aluminium,alltså inte rostfritt. Köpte nu Remus system till min E90 och jag kan inte annat än lyfta upp hatten för ingenjörerna och konstruktörerna för detta verk. Sånt brutalt ljud som även går att justera ljudet på! Kvalite i allra högsta grad och perfekt passform utan som helst trubbel. |
|
|
Har bestämt mig att ta det säkra före det osäkra, så jag ringde "avgaspiraten" i Västerås. Dom kunde sätta ihop/bygga ett rostfritt system från kat. och bakåt med personlig livstidsgaranti för ca 7000:- låter mycket prisvärt , tycker jag ! Då kunde man själv få bestämma över hur ändrören samt soundet skall vara , sånt gillar man ju.....mmmm .... bestämma !! //Dibbe |
|
| Hehe de e väl självklart att du själv ska bestämma :) Sen är det verkligen bra pris med cat-back för 7000 kr helt klart. Slå till på det om dem ger dig så bra pris o så bra garantier. | |
| förr så hade ju simons bara system i vanligt chrom stål som rosta rätt fort men nu har dom ju även en del i rostfritt, kolla efter SS loggan bara :) | |
|
jo då , SS loggan(rostfritt) är på systemet till min. Men är lite tveksam till simons ändock pga en del man hört om deras system. -ingen skillnad på soundet -dålig passform osv. tror inte jag sett någon som försvarat eller uttryckt något positivt om simons system , ja förutom priset då ! Kanske alla/många klagomål gäller dom äldre modellerna som ej är rostfria, känns farligt att chansa , kostar ju några kroner ändå ! Någon , något positivt om simons ? , förutom priset ! //Dibbe |
|
|
Varför inte satsa på ett supersprint. klart överlägset gällade ljud och kvallite |
|
| Bara Slutdämparen av Supersprint kostar mer en hela Simons systemet (cat-back) | |
|
men får du en handbyggt på avgaspiraten för 7000kr så låter det ju klart vettigast. simons halvsystem i rostfritt kosta väl runt 6-7000kr det med? |
|
|
Om man vill gå den jobbiga vägen så finns lösa delar från Simons. Byggde ett till min dubbeli från byxrör hela vägen bak i RF 2½tum. Kostnad ca 2papp+jobb. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Trodde det skulle vara enkelt , bara att skaffa ett sportsystem, tills man börja läsa på forumet ! Alla har egna erfarenheter/uppfattningar, herregud hur många tillverkare finns det av sportsystem. Känner mig minst sagt kluven , det som skulle vara så enkelt :( Men det lutar helt klart åt "avgaspiraten" på så vis har jag inte gjort varken det ena eller det andra , utan kommer bli ytligare en person med en egen erfarenhet/uppfattning. Så kanske jag kan vara med i framtiden o förvirra någon stackare som har en liknande fråga....... :D Tackar så mycket för svaren ! //Dibbe |
|
|
Hej Igen ! Det blev ändock ett Simons system "rostfritt" (cat-back). Monterade dit det idag och måste säga att jag är väldigt nöjd ! Passningen var som en smäck och lagom "dovt susande" ljud blev resultatet. Är man ute efter "högt" racingsound så är inte simons något för er, lagom e bäst :D //Dibbe |
|
|
Så bra att du blev nöjd :) Vad fick du ge för systemet? Porsche 944 Turbo -90 (Sommarbilen) BMW 328i -99 (Bruksbilen) |
|
|
Jag gav 6625kr och då är det rostfritt från cat o bakåt. Man kan jämföra det med kändare märken som skall ha samma pengar för bara slutburken ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.