|
|
|
|---|---|
|
Gjorde ett tappert försök att koppla in elen till dragkrok på min e46 idag.! efter jag kopplat enligt schema en kabel in i säkringshållaren och en till ljusomkopplaren så var det dags att kolla så det funkade.! men IKKE! när ja vred på tändningen så i det fönstret på instrumentpanelen som visar om dörrarna är stängda visade att 4 lampor var sönder.! vänster halvlyse funkar men inte helljus. höger helljus funkar men inte halvljus. vänster blinkers fram funkar men inte bak. höger blinkers fram funkar inte men bak funkar det.! vad är problemet vad ska man göra??? Tacksam för alla svar //martin | |
|
Lyfer denna trån då jag har Exakt samma fenomen på min 325a 01 Cab efter drag montering.. Draget och elsatsen är BMW orginal.. vad har hänt och vad i hellvete!!! gör man åt problemet.. var på bmw idag och dom läste av felkoder.. finns inga.. men en ny LCM beställdes och har monterats i och nu är det änn värre nu fungerar inte parkassistansen .mm inte häller.. dess utom bil bilen helt flippig när man blinkar höger och har halv och helljus på samtitigt.. bmw säger att det är rätt LCM monterad.. och det tror jag för jag har kollar upp med artikel nummres från gamla LCMen och efter vissa nummer ändringar så är det rätt på den Nya LCMen.. vad kan det vara som spökar!!! maha85, vad hände med din bil !?? BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
| verkar som den nya LCM inte är kodad till bilen. | |
|
Nej visst låter det konstigt.. men bmw verkstaden måste väll veta vad de gör eller.. dom höll på i 4 timmar med att försöka få igång den nya LCM utan att lyckas.. så nu sitter den gamla LCMen i bilen igen . och fick snopet köra hem igen. utan ett halvljus och ingen fram blinkers. mm Är det vanligt på E46an att LCM modulen krånglar.?? |
|
|
Vem eller vart skall man vända sig med el problem i trakterna runt jönköping ,tranås .Linköping.. vem är bäst på bil el.. finns det någon guru i området.?? BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
Lyfter en gammal tråd. Har exakt samma problem som trådskaparen, dettA försvanndock när vi skippade att koppla in sladden till bromsljuset. Dock har det nu uppstått andra problem med larmet nu istället och att bilen inte startar utan bara klickar å blinkar.. Någon som har en ide eller varit med om liknande? Löste det sig för trådskaparen? Kroken är en BMW orginal men elsatsen en 7 polig westfaliasats. |
|
| Glömde skriva att det är en e46 320 -05 touring | |
|
Det e en säkring som e sönder som sitter gömd bakom stiftsäkrinharna. Lastnas 29:- att byta |
|
| Okej! Kan du specifera lite närmre vart den sitter och vilken det är? :) | |
|
skicka ditt nummer till min mail så kan ja ringa upp dig under morgon dagen.! m_harrysson@hotmail.com |
|
| Hej. Jag har samma problem med min Bmw 320i Touring med M-sport paket årsmodell - 02 | |
| Köp en grej för ca 200-300kr som funkar som en egen strömförsörning för dragets el utan att det blir några felmeddelanden på instrumentet. Du använder bilens elförsörning (blinkers, broms osv) endast som signal till den dosan som ska försörja släpets el | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är enklare att skippa original interface och köpa draginterface från tex Jäger istället när man ska montera utan krångel. Har monterat detta på 4 bmw 2x e39, e46 och E91 och på Audi A6 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.