AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.021

Startmotor som går tungt /El problem 525 -94

Vi
61
Viktor_535
BMW 525 Sportlimousine -94

Hej

min 525:a går väldigt tungt på start motorn, orkar inte dra igång ibland och vissa tillfällen klickar den bara...

Har testat att jorda sv bstteriet och motorn på andra kaross delar utan resultat...

Med startkablar startar bilen utan minsta problem :/

Vad tror ni?

MVH Viktor

Byt batteri så ska du nog se att problemet löser sig
Vi
61
Viktor_535

köpte ett dyrt å fint tudor batteri föra helgen å problemet kvarstår seru=P
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Då verkar den ju inte få laddning?
Sätt batteriet på laddning över natten, har du fortfarande samma symptom så verkar det skumt.
Vi
61
Viktor_535

redan testat de =/
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är batteriklämmorna riktigt åtdragna?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du har redan kollat/provat jordningen till blocket. Hur ser det ut på plussidan? Om du inte satte starkablarna direkt på batteriet (under baksätet på E34?) vid det lyckade startförsöket kan det ju vara kabeln från batteriet eller även jorkabeln från batteriet till karossen.

AE
Vi
61
Viktor_535

jag tog bort jord kablen helt och testade att jorda me startkabel blev ingen skillnad...

polerna på batteriet e rengjorda samt rätt åtdragna

jag startade bilen me kablar på pluspolen i motorrummet kan man inte utesluta dålig jordning nu? bilen funkar ju perfekt när den väl startar

vad tar +kablen från batteriet vägen i motorummet?
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Startar den alltid klanderfritt med hjälp av startkablar i motorrummet eller kan det vara tillfälligheter?Tydlig symptom på att startmotorn börjar ge upp när den ibland startar hur lätt som helst och ibland beter den sig som att batteriet vore slut,Starmotorn äter upp spänningen,kan räcka med ett kolbyte
Jag skulle allt kolla pluskabeln från batteriet noga och hela vägen. Den går till startmotorns solenoid där den grenas till dels plusanslutningen i motorrummet, dels till generatorn. På vissa modeller grenas den i ett kontaktstycke under bilen redan innan den ansluts till solenoiden. Det verkar som nånting är dåligt eller oxiderat på vägen mellan batteri och solenoid (startmotor) eftersom det verkar funka bättre vid hjälpstart på plusanslutningen i motorrummet.
Efter start går det förhallandevis mindre strömmar i de grova batterikablarna osv, felet märks inte nämnvärt då.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.