|
|
|
|---|---|
|
jag har nyligen köpt en bmw 316 -93 som jag är mucket nöjd med. men...när jag kör å det är mörkt ute så pendlar ljus styrkan på lyserna.oberoende på varvtal.fart.vad kan det tänkas vara? laddnings relät? diod plattan i generatorn? batteriet? vore mycket tacksam för svar. är rädd att bilen stannar för mig någon dag. mvh/peter | |
|
Tjenare! Jag misstänker att det är vanligt jordfel... så kolla jordnings ytorna och ev. byt plats på dom! --------------------------------------- King of the road |
|
|
jag ska prova med det. men det pulserar hela tiden. det känns inte som ett jord fel. men jag kan ju ha fel. |
|
| är det ingen som har varit med om fenomenet. | |
Aldric |
För att komma med ytterligare ett av mina mindre hjälpsamma inlägg, pulserande ljus e ganska coolt på sitt eget sätt .. ;) |
|
Det er nok spennings-regulatoren din som sliter litt. Vet ikke hvordan det er i Sverige, men her i Norge blir det en dyr affære å bytte denne regulatoren. Det blir nok billigere å kjøpe en ny dynamo. :-) |
|
|
tack för ideèrna nu har jag lite å rota i har ett litet o-ljud i generatorn så det blir nog till att renovera alt byta den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.