AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
12.745

Är automattvätt verkligen så farligt som det sägs?

Sida 2 av 2
Asken : Syndat har vi alla! :-)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Apropå automattvättar så har jag skapat en tråd tidigare gällande SHELL TÄBY E18 där mina fälgar blev totalt sönderskrapade. Anledningen är att det är en tvätt där bilen "dras" i en skena igenom tvättproceduren. Läser man det finstilta utanför tvätten så står det att de inte ansvarar för fälgar över 16" (hur många bilar har det idag?). Resultatet var som sagt helt förstörda högerfälgar....
exiZ: Ja efter mkt om och men.
Efter div samtal hit och dit..

MVH/
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
exiZ: Ja OK i Årsta är en bra samlingspunkt. Rapportera gärna resultatet om du testar högtryckstvätt. Funderar på att göra det själv också. Funkar nog rätt bra om man bara gör det i tid, dvs innan bilen är grå istället för blå ;)

Köpte förresten Bmw's bilschampo samt fälgrengörare och måste säga att det var bra grejor. Speciellt fälg-gelen funkade riktigt bra, rekommenderas!

Mvh,
Fredde

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har använt automattvätt 1 gång i min ungdom,bilen i fråga var en 02a som jag renoverat och lackat själv.Kommer aldrig att glömma hur denna pärla såg ut efter detta,sålde faktiskt bilen efter några veckor.

Med detta i bakhuvet har jag inte vågat tvätta annat än tradaren i automat som är liite jobbig att svampa:)

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.