AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
835

Funderingar kring färddator

Visa användare
22
altec522
318D touring års 2011
320IMT års 03
hejsan har en e34 års 93 med stora färddatan.
tänkte först fråga hur man får bort den för de lyckas ja inte med. sen så står de minus 37 grader på den. å som någon vet så går de ju att ändra i menyera. från början hade ja bara några grejor i displayen vid mätarna sen var de en kille som pilla en massa å sen fick ja en massa mer grejor där.
så de ja vill ha hjälp med är att få bort färddatan.
få svar på varför de står 37 minus. har sett de gör de på fler bilar.
å så ändra tillbaka i menyn. så att alla grejor står med på mätarhuset..
tacksam om någon kunna hjälpa mig.

altec
Scheckheft
Hej
Problemet med tempmätaren består mest troligt i att antingen sensorn är trasig/ sladdarna är trasiga eller att något kontaktstycke är ärgad. Sensorn sitter till höger om vänster dimljus.
Demontering av färddator:
Länk
Mer om färddatorn här:
Länk
Om det är det du är ute efter. Ditt inlägg är svårläst och svårtolkat pga talspråket.

Mvh
Scheckheft
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Om du trycker på blinkersspaken så ändras vad som visas i kombinationsinstrumentets display. Om det är det du undrar över, jag är också osäker.
Visa användare
22
altec522
318D touring års 2011
320IMT års 03
tack så mycket för de.. vad kostar en sensor till tempraturen..
är de någon som har koll på de.. ja vet de vart svår tolkat men ja vet inte hur ja ska förklara =)..
men som nu finns ju en massa olika grejor i displayen i mätar huset.. de e ju liksom alla olika grejor som finns med. men när ja köpte bilen så fanns typ snittet vad den drar temp ute å så bara några få grejor till i stället för som de e nu. men ja ska sätta mig å gå igenom sen.
tack för ditt svar..

altec
Läs i instruktionsboken hur du gör för att programmera check control.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Vet inte vad givaren kostar ny, men vill minnas att jag såg en på powerbörsen häromdan för 250:-, annars är det ju bara att kika på skrotar, borde vara samma för både stora och lilla OBC:n, den sitter iaf innanför den lilla "luckan" i spoilern, på vänstersidan sett bakifrån, som en liten pinne som sticker fram. Du drar den bara bakåt så kommer den ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.