|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har köpt en 540ia -95 som brukis då jag håller på o skruvar lite med min 325. Men, när den är kall/ljummen så kan den inte varva upp över 3900rpm ibland 4100rpm... Nu låter de som jag försöker köra skiten ur bilen innan den blivit varm men så är inte fallet. Jag kan ha kört bilen i 15-20min och ändå när man lägger lite tyngd på gaspedalen och gör en kickdown så bara hackar den när man kommer till 4000rpm. Nu till det skumma, om jag stänger av bilen, och startar den cirka 2min senare och kör vidare, känns nästan som att om "jag låter bilen andas ut lite", ja då funkar den perfekt, varvar ur helt perfekt och går bara underbart... Men även om jag kör den varm i en timma så funkar inte det heller, har funkat nån gång o köra stadstrafik i cirka 20min. Jag blir inte nått klok och hittar inte en tråd när ja söker om ämnet... Snälla hjälp mig =) // Lidström | |
|
Kan inte vara plastkulorna i lådan som håller på och ge sig? Den driver inget bakåt när du har neutralen i? Sök lite, så får du läsning för hela natten. |
|
| Nopa, inga somtym som har me plastkulorna att göra. Oljepumpsbultarna är åtdragna... | |
| Ingen som har en aning...? Nått litet tips? Ingen som vart med om nått liknande? | |
|
Skulle väl kunna vara lmm som håller på att säga upp sig...? Kan mycket väl vara något annat oxå iofs,men har man möjlighet att prova en annan så kostar det ju inget.... 540 är en perfekt vinterbil! |
|
|
Jopp, kan va nått sånt...har märkt nu ikväll att om jag driftar = inte har nått motstånd (på snö) så är de inga problem att varva över 4k rpm... Inga problem heller om jag varvar den på "p" växeln... Så kan ha nått med soppatillförsen alternativt lmm som strular...men om de varit lmm elr soppan så borde den väll inte ordna till sig efter den stått en stund elr...? Aja får kolla över den lite imon... |
|
|
Det vette fan,men det blir ju skillnad vid belastning,men om det gör nån skillnad för lmm vet jag inte.... Hoppas du får till det iaf,roligare vinterbil finns inte=)=)=) 540 är en perfekt vinterbil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.