|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Här i Arjeplog kan man lämna bilen olåst över natten, om man tycker det är kul, själv låser jag av gammal vana=P Funderar på om man kan koppla in motorvärmarsladden till karossen så bilen blir ett elstaket på 220V, då skulle man få ha prylarna i fred! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Just nätspänning 230V osv i bilen skulle tyvärr rendera i kraftigt straff för allmänfarlig vårdslöshet och i värsta fall att ställas till svars för mord/dråp osv. Man kan ju tänka sig lite "mildare" form av elstaket, dvs samma sak som för kreaturen vilket räcker mer än väl för att dra tillbaka tassarna från bilen. Ett problem kan vara att lyckas isolera bilen så pass väl från jord så att högspänningspulserna blir verksamma. Gummidäcken säger de flesta, de isolerar ju eller? Tyvärr är det inte självklart, de innehåller ofta lite ledande ämnen, kol, grafit, kimrök osv för att bilen inte skall bygga upp statisk elektricitet in absurdum när man kör omkring en torr dag. Detta hämmar tyvärr ev. möjligheten att koppla på en stängselapparat, vilket annars skulle vara en utmärkt idé. Bara att hänga på via ett relä som aktiverar tickaren när larmet kopplas in/bilen låses. En kabel som hänger ner i backen under bilen för jordanslutning till ena anslutningen och andra andra anslutningen till karossen, klart! FP |
|
|
Jag vet inte det jag, hur ska en tjuv bevisa att han fick stöten från bilen?! Jag lyckades ej bevisa för ordningsmakten att min 318is inte kan göra 0-120 på 300 meter när det är vinter...... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Folke, att isolera bilen är inga problem, bara att ställa 4 träskivor framför däcken och köra upp på dem. Trä leder inte ström. __ Bilblogg: Länk |
|
| Problemet är att träskivorna kan vara blöta och då kan de jorda bilen. Elstängselaggregat har hög spänning, flera tusen Volt, och det gör att strömmen lättare tar sig till jord, även genom dåliga ledare... Kul idé annars hehe | |
|
Nitrous, om tjuven ligger livlös med hjärtstillestånd bredvid förardörren på din bil har ju polisen lättare att hitta strömkällan eller? ;) Med blöta vantar som ger god kontakt skapar människokroppens resistans vid 230V ofta en strömstyrka som stör hjärtrytmen. Bra att veta innan man mixtrar för mycket med egna brottsbekämparmetoder. |
|
|
att vara tjuv är (borde vara) ett stressande jobb, han fick en hjärtattack.... Men när pappa batong kommer å knackar på dörren, kan man nog ha lite klurigt att förklara.... Får hitta på ett annat sätt... hmmm "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Tråkigt att höra alla dessa stöldhistorier. Hemma hos mina föräldrar var det en ordentlig stöldvåg. Massor med BMW 5 serie som blev av med lyktor, stereo, airbags, dvd, frontar etc. Det skrämmande var att typ en vecka innan så körde Expressen/GT en sån där jävla artikelserie med "De kör de dyraste bilarna i din stad" Massor med BMW listade... Bara att slå personens namn på hitta.se och sen göra ett sent nattbesök. Hos vissa hade de (precis som i andra trådar jag läst här) satt ytterbelysningen och rörelsesensorerna på villorna/garagen ur spel. På ett ställe hade de tom gått in i garaget där bilen stod och härjat fritt. Man blir så jävla förbannad!! Personligen tror jag att det handlar om ligor från baltstaterna som "fixar" delar till krockade lik som de kommit över någon annan stans i europa. Förra året råkade vi ut för en sån här liga. De gick helt enkelt rakt in i hus nattetid, spelade ingen roll om det var upptänt och folk hemma. Själv låg jag vaken och såg på TV på övervåningen och tyckte mig höra ett fottramp. Detta var på min semester och jag skulle sova över hos mor/far varav jag låg i soffan när jag tyckte mig höra någonting nerifrån. Ropade min pappas/mammas namn men inget svar och när jag förstod att vår hund heller inte reagerade antog jag att jag inbillade mig. Tyvärr hade jag hört rätt... Dessa krumilurer var enligt polisen polacker/balter och de kom undan. Lever väl förmodligen lyxliv nu med alla skotrar/MC/plattTV/mobiler/pengar och gud vet vad allt de kom över under sin veckolånga vistelse här. En sak till, för ca två månader sen berättade pappa att alla BMW verkstäder i närområdet där han bor hade haft påhällsning. Där hade de tagit servicedatorer, programeringsenheter, OBD etc...¨ Snart dags att någon reagerar!!! Detta var i västragötaland.. Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Ni får sätta upp dessa Länk Länk Länk Nej men det är tråkigt att det är så här. |
|
|
att plocka bitar från någons bil=våldtäkt Ska man hugga av vänster eller höger hand?! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
| Nitrious: ,,alternativt hugga av huvudet, så är nog alla eventuella problem lösta för just den tjuven. | |
|
Är inte det lite för smärtfritt för den som vandaliserar din bil?! =P Larmet är väl rätt värdelöst om någon börjar plocka delar från bilen, eller? "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Låter som det tekniskt sett är dåliga larm som är så lätta att sätta ur spel. Katastrofdåligt i så fall. Har man t.ex gått ifrån siren med inbyggd backup som det satt tidigare i bl.a BMW? FP |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.