|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena pöjka! man blir ju bara lite sugen när man läser vad alla har gjort och så.. själv hinner jag inte klart med nya motorn till Emmaboda, får hoppas att det blir premiär på Tullinge, och att jag kan ge er andra som fastnat i laddtrycksträsket en match!! tänkte jag ska ta och skicka upp lite bilder på galleriet snart iallafall! (BMW 600hk) antar att det är till din motor Jesper ska ha mina pinnbultarna till, isf är det väll lite brådis om det ska vara klart till Emmaboda?? får se vem som dragit längsta stråt efter sommaren! ;););) /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Nu är motorn startad.I morron provkör vi! Ställer gärna upp race mot dom som har värre grejor än mig.Ni kan ju försöka.Har inte fått smisk på gatan än. Honda vtr1000 och Yamaha r6 har jag redan knäckt vid race...HeHeHe...Och i år blir 633an inte slöare.... Race to the last drop! |
|
|
Och i år blir 633an inte slöare.... inte min heller! /Kilander (1X.xxs 2xxkm/h) Den som lever får se... |
|
|
Själv hinner jag nog inte få ihop kärran till emmaboda,men vet 2 vassa 325or som ska ner iaf,så det lär bli sevärt! |
|
|
Hazze >> Åkte med i Noréns 325:a idag... Den gick ju minst sagt bra :) |
|
|
Wald ja den bör nog kunna göra en mitten elva med rätt däck! |
|
|
Hazze >> Har den samma motor setup som din gamla svarta? Du har ett mail oxå |
|
|
Mmmmm....Härligt att höra att det blir lite race på Emmaboda då...Hoppas att ni sätter Suprorna på plats .... Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Hej hopp............ Har idag provkört 633:an efter att den nya turbon blivit installerad. Jag måste tyvärr säga att jag tycker responsen inte alls är densamma som förra året. Hmm, laddtrycket liksom seeeegar sig upp nästan parallellt med varvtalet. Och så tycks det nästan skena lite på slutet trots stor turbin och dubbla WG. MEN det är ju inte mappat ordentligt, den gick rätt fett nu. Hmm, kanske har jag en seg avgastempsgivare. Peakade på 620* hmm, borde väl sniffa på 850-950* för att det ska bli lite mer fjong i grejorna. Mottrycket är dock ca 1bar lägre än förra året det vill säga ca 1,3 bar vid ett bars laddtryck. Fast den drar värre på högre varv, fart i fart, hmm, ärligt talat så krävs det en sjujävla maskin för att hänga på. Man kan ärligt talat prata om att bilen skenar. Drog på 3:ans växel ut på E18 till knappt 6000rpm och då drog den fruktansvärt bra, likadant på fyran. Med ca 0,8 drog den ibland lös 255:orna (lamelldäcken) med 1,3 drog den definitift lös dem samt kanske någon gång på trean också. Men som sagt så återstår en massa tuning nu. MOT RULLANDE VÄGEN.... Fast det är mycket tuning innan man får det att fungera riktigt bra antar jag. Jag vet hur det brukar vara. Jag törs dock inte sticka ut hakan och säga vem man mäktar med att köra ifrån. Petris bil eller 3,8 E30 kan mycket väl komma att bli snabbare. Pinnbultar, jag var mest nyfiken på kvalitén på bultarna, sträckgräns eller material osv, en teknisk spec. //Jesper |
|
|
Hola hopp.......... Tror mig kanske ha kommit en liten bit längre på responsproblemet..... Bonje har för övrigt åkt med en liten tur och kan intyga att det finns lite effekt. |
|
|
Får tyvärr inte ihop min 327- e30 med kompressor till denna sommar tror jag...men man ska aldrig säga aldrig... |
|
|
Jesper_w >> Vad tror du att 633:an kör för tid & fart i år? Mvh |
|
|
Hmm, ingen aning........... Förhoppningen är att det ska gå snabbare, vilket det BORDE göra. Men man vet ju aldrig. Vi får väl sehur det går. Faller allt ut väl så är väl 10,5 /210 kanske inom räckhåll... Men faller det inte väl ut så kanske det blir 11,5/190..... Vi får se.... |
|
|
Ja lycka till, hoppas det blir det 1:a alternativet... Kom ihåg, om du ska på crusingen i Köping på Lördag,och läser Crusing Magazinet då. så var det jag som körde dom till Köping idag :) (väldigt mycket Offtopic) he he.... |
|
|
Tack för provturen Stefan (bmw 600hk), imponerande prestanda, det skall bli kul och se vad den kommer att prestera på strippen. Själv får man väl hissa vita flaggan redan på start linjen...eller ska man montera lustgasen också...... Johan |
|
|
Jag kommer iaf med min lilla 320i 85.. knappt trimmad men hoppas på bättre tid än förra året (15.7). bytt vxlåda å grejjer.. Har dock tagit väck bakrutedekalen "Hellre liten & rapp än liten & slapp" he he.. \\ ZAK [ICQ 10472669] |
|
|
"Hellre liten & rapp än stor & slapp" ska det juh vara... Fel av mig.. *suck* \\ ZAK [ICQ 10472669] |
|
|
Hej på er! Jo nog kan jag intyga att det fanns bra med effekt i Jespers gammla 633:a........ FY FAN!! Låter som ett stort jävla monster, och går som själva fan!! Det blev en blöt natt efter den åkturen. ;-D Blöta hälsningar /Bonje Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.