AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.410

Knarrande mittarmstöd?

Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Har läst om knarrande lister av olika slag men har någon problem med knarrande mittarmstöd? Knarrar vid minsta ojämnhet i marken, mycket irriterande. Om problem, hur har ni löst det? Blir snart tvungen att montera bort mittarmstödet.
Mitt knarrar som bara den, värst är det när det är kallt ute.
Ska försöka lämna in den snart sen får dom lösa det på vilket sett dom vill.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Knarr? Låter som måndagsex. Inga problem här inte.
Jag har den senaste veckan upplevt samma sak. Ett irriterande knarr uppstår ibland. Kanske dags att åka och få det fixat.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Inget knarr hos mig heller.
No knarr, det enda som låter är dubben mot asfalten just nu :(

Mvh,
/Wille
Min ska in nästa vecka på lagning av knarrande armstöd och svag jetstråle i bakrutespolaren som nyligen börjat bli svag. Ska ta 1 timme att fixa allt så det blir att vänta hos ÅF medans jobbet fixas.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
More: Hur gick det med armsstödet, byttes det? Är knarret borta? Jag var inne idag och dom smörjde gångjärnen. Blev naturligtvis inte bättre.
Haha, samma problem för mig.
Jag var inne för att fixa det darrande armstödet och spolarstrålen som bara nådde över halva bakrutan.
Får tillbaka bilen och får NOGA förklarat vad som blivit gjort, dom har smörjt gångjärnen, han lyckades även smörja till en oljig fläck på förarstolen som vägrar gå bort. Det funkade i 2-3 dagar sen började det låta igen.
Dva jag åkte 70km för att få två saker reparerade och tre dagar senare återstår problemen. Förutom det så har det nu börja låta löst från förar dörren eller från bältesspännaren.

Jag ska hälsa på dom igen i Januari.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Vad är det för knarr ni pratar om?
Enda ljudet jag hör är när jag lyfter upp min arm ifrån stödet men det knarrar inget under färden.

Min bakrute spolare är patetisk, verkar mer som den sprutar neråt än uppåt. Är det enda jag har att klaga på min bil.
Om du kikar noga på bakrutespolaren så finns det två pyttesmå munstycken, dessa kan manövreras med ex en nål för att ändra strålens riktigning. Jag fick enligt verkstan ta en nål och pilla själv för att uppnå resultat.

Ang mittarmstödet så kan man beskriva ljudet som löst, dvs det låter som att armstöder hoppar och lämnar ifrån sig ett ljud i stil med tak-tak-tak-tak-tak.
Dom smörjde gångjärnen och det löste problemet i 2-3 dagar men sen försvann väl oljan och nu går plast mot plast motvarandra igen. Men har jag armen på stödet dvs lägger lite vikt på det så är det tyst för då kan den omöjligt "hoppa" men så fort jag tar bort armen så börjar det igen.
32
9
324turbo
330D Touring -02
324TD touring -91
Hej More,

Kan du inte smöra dessa gångjärnen själv, fast med något med trögflytande. typ "snällt" fett?

Jag lämnade in min bil på rostskyddsgaranti för någon månad sedan. Bilen är helt GAMMAL efter det, alla dörrar byttes osv. inget hänger rakt, det låter mer i bilen och dörrarna har inte alls BMW känsla längre.

Efter samtal med plåtchefen fick jag till svar, ja men så blir det eftersom allt måste efterjusteras efter några månader. Det var ok svar och han bad om ursäkt för att jag inte blev informerad om detta när jag hämtade bilen. Så det blir återbesök för mig med.
Så länge bilen vilar på garantin så gör jag inget förutom att tvätta och rengöra den.
Skulle inte förvåna mig om jag använde något eget medel som inte hjälpte och senare förklarade för BMW att jag själv också försökt lösa problemet innan jag kom till dom. Det skulle resultera i att allt är mitt fel, det är fettet som jag lagt på som orsakar ljudet osv.

Jag köper nya bilar för att slippa tänka på reparationer och dyligt. Den dagen BMW talar om för mig att dom inte längre erbjuder Garanti med sina bilar eller på något sätt inte ger den service som borde finnas under garantin så hoppar jag gärna tillbaka på Audi tåget.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
BMW beställde ett nytt armstöd idag ska bytas i januari. Bara att hålla tummarna att detta inte blir en följetång.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har inga som helst problem med armstödet, men däremot har jag noterat att strålen blir allt svagare på bakrutan. Blir till att peta lite i helgen för att se om det blir bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.