|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla grabbar här på forumet. Nu e det så att jag vill ha en skön vinter pärla och ska kika på en 525 93a manuel i morgon. Till frågan finns det något enkelt sätt att kontrålera om det är lamell diff på bilen eller ej?? Har förståt att det var extra utrustning då bilen var ny. Är en äldre härre som äger bilen och det känns lite o serijöst att riva låss med gubb stackarn. I övrigt så är bilen väl utrustad. Sv såld om det har något med det hela att göra. Skulle vara tacksam för snabba svar då jag ska kika på bilen i mån. Tackar på förhand!!! | |
| Ett enkelt utan att köra som en idiot är att lyfta upp bilen på bakaxelklumpen....Snurra ena bakhjulet....Följer det andra med åt samma håll är den diffad...motsatt håll odiffad.....Frågan är ju bara vad herren undrar vad du gör med bilen... | |
| Ja gör som Bluppen säge, eller egentligen räcker det med att hissa upp ett bakhjul. Att riva lös visar ingenting, BMW river ofta lös med bägge hjulen trots att den inte har lamelldiff. | |
|
Haha okej tackar grabbar har köpt bilen nu ändå fick den för bra pengar. Får åka in någon stans o hissa upp den o kika. Något annat jag tänkte på var varför det inte är vanos på motorn?? Brukar det inte vara på alla 93 or?? Tackar för svaren |
|
| Ingen vanos? är de en 24 ventilare då?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.