|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med en av mina strålkastare som står för högt, med nedslag på besiktningen som följd... På den sida där felet är så surrar motorn till ljusinställningen hela tiden... Så det verkar vara nå´t knas... Är det nå´n annan som har haft liknande problem och vad gör man i så fall åt det? Sen undrar jag om det finns någon slags rep.handbok till BMW 5-serien 1995 jag har tittat efter Haynesböcker med det verkar vara en lucka mellan 91-96 års modeller, har ivf inte lyckats hitta någon... Tacksam för tips och ideér... Kjelle Kjelle från Spånga | |
|
Ett inte helt ovanligt fel på E34 att just ställmotorerna på framljuset strular. Brukar även medföra diverse CheckControl-varningar för trasiga lampor :) Enkel lösning: Koppla ur ställmotorn o justera ned ljuset med skruvmejsel. Svårare lösning: Byt ställmotorn (tror det krävs demontering av front). Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Denna är ansedd som den bästa, Länk eller begagnad här Länk Byt ställmotorn. Det är en ganska enkel operation att plocka den fronten och fixa till lysena. I många fall är ställskruvarna fastkorroderade så det kan vara värt att fixa det ordentligt. Sedan blir det enklare att ställa lysena... Frontrivning hittar du här, Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.