AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
954

Bakrute spolaren?

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Sitter den integrerad i torkaren?
Man hör att motorn går igång när man drar i spaken men jag tycker det är dåligt tryck. Knappt så rutan blir ren, (om den blir ren överhuvudtaget).
Min spolare som är kass eller det skall vara såhär?
Står jag still och sprutar så stänker min ner framrutan på bilen så trycket är det inget fel på.
Min var likadan förut. Efter att jag hade bilen inne på uppgraderingen av mjukvaran var den mycket bättre med ett himla tryck. Vet inte vad dom gjorde för att fixa den. Jag hade glömt säga till om detta när jag lämnade bilen, men något har dom ju fixat ändå. Kolla med BMW.

M v h
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Fram är det inga problem. Det är bakrutan jag pratar om.
du
10
dude_racoon
120iM -07 Karmosinröd
Har samma problem det kommer knappt nån vätska, får vänta till 1:servicen eller??
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Håller med om att trycket är segt, men det kommer vätska och det blir rent.
Jag pratar inte om fram, jag menar att trycket i bak är så starkt att den stänker ner framrutan när jag står still och sprutar.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Har bra tryck i min bakre torkare, i alla fall så att rutan blir ren. Antingen är det smuts som är boven eller också mjukvaran då.

Mvh,
Fredde

Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Förresten, nu stjäl jag tråden lite men är det någon som har USB-uttag och som fått det att funka med en mp3-spelare (ej ipod)? Kanske bara funkar med ipod och USB-minne.

Mvh,
Fredde

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Har problem med min bakrutespolare, det kommer vätska men den spolar för jäkla "kort" så övre delen av bakrutan i torkarspåren blir inte rent om det är skitigt ute. Har varit så sedan den var ny men får väl säga till BMW att dom ändrar inställningen på själva munstycket så att den sprutar längre upp på rutan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.