|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om det är någon som vet vilket bra försäkringsbolag som brukar vara billigast när det gäller BMW och för personer som är under 25 år som bor i lägenhet i en liten stad? Jag vet att försäkringen kan skilja beroende vart man bor, ålder m.m. men vill ändå veta i det stora hela vilket bolag som är vettigast. | |
|
Finns inget bra svar på din fråga utan det enda rätta är att själv ringa runt eller gå in på deras hemsidor och få prisuppgifter. Vet att många fått bra priser från Vesta och det finns även något annat ganska nytt bolag men för mig är dom inte billigast. Söker du här i forumet på försäkring t ex så finns det många trådar som handlar om just detta och där kan du se vilka bolag olika personer rekomenderar. ___ //Ulf |
|
|
Tack, ska kika lite på Vesta och på lite andra trådar på detta forum. |
|
|
Testa Aktsam, dom hade jag tills dom tyckte att min nuvarande 325:a var för sportig för deras smak! Keep your distance! |
|
Vantage |
Aktsam har en gräns för effekt Vs: Vikt. Ex: en 325i är för lätt för sina 192 hkr. En 525i går alldeles utmärkt att försäkra pga sin högre vikt än 325:an. Jag fick inte försäkra min 325:a men väl min 525:a trots samma effekt !! Det var svaret från dom själva iaf !! Niclas |
| Kan tipsa om att det blir billigare att ringa till If och få en prisuppgift än att göra samma prisförfrågan på internet. | |
|
Måhända är If billiga i fråga om premier (inte för mig dock) men har stark ovillja mot allt ansvarstagande ifråga om utbetalningar vid skada. Aktsam är kanon men kräsna, de vill bara försäkra "vanliga" bilar = ej import eller motorstarka bilar. Dock kan de ej neka trafikförsäkring. Ett tips är att kolla villket bolag som tar sitt ansvar mot dig som kund den dagen olyckan är framme, det kan vara värt ett par extra hundringar i månaden. För mig var länsförsäkringar billigast, dock inte billiga. Så det skiljer sig och därför är det svårt att ge ett definitivt svar på detta. |
|
|
En lite lustig detalj gällande Aktsam är att jag när jag skulle ändra i min dåvarande försäkring hos dem så upptäcktes att min 320 egentligen inte skulle ha godkänts enligt deras kriterier. Jag fick ha kvar min försäkring men dom hade gjort en miss när 320 E46 fick nya 2.2 l motorn då ökade ju effekten från 150 hk till 170 hk! Keep your distance! |
|
| För mig var Vesta klart billigast, väl värt att kolla. | |
|
Medlemmar i BMW ClubSchweden får 10% hos orginalförsäkringar bmwcs.com __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| klart billigast för mig var Vesta. | |
|
Jag valde Vesta. Lägst premie och inte hört nåt dåligt om dem här på AP. |
|
|
Även jag har Vesta då de va klart billigast på försäkring till min 530-02. Fick bilen utsatt för skadegörelse för ca 2 mån sedan och jag blev väldigt bra mottagen av Vesta och de lösta de frågor och problem som jag hade på ett väldigt bra sätt. 75% nersättning av själrisken då skadegörelsen gjordes av 3'e man samt 10% tillbaka på skadevärdet i kontanter är inte fel. Väldigt bra vilkor i mina ögon som dessutom fungerade utan problem. Mvh ChristoferB |
|
|
Har just snackat med Insplanet för att få en uppskattning av försäkringspremien. Enligt dem skulle den billigaste helförsäkringen på en 525 från 02 hamna på ca 14000...Skit va dyrt!! En 523 från -00 hamnade på ca 10000. Fortfarande dyrt men mer överkomligt. Jag bor i lägenhet med flerbilsgarage och har haft körkort i 10 år med lika många skadefria år. I nuläget lutar det definitivt mot en 523 eller en billig 525. Inser nu att försäkringen blir så pass dyr att den måste räknas in i budgeten. Jag trodde premien skulle hamna på ca 4-6000...men icke. |
|
| Lugnegård: Kolla med Vesta du också. Insplanet kollar ej med alla bolag! | |
|
jag hakar på den här tråden RING VESTA! Min offert gick ned i från mellan 17'-24', till 7000-och nått.. Grattis Vesta Tack Bayern...och Pilsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.