|
|
|
|---|---|
|
Jag har en nyinköpt e36 -96 som jag vet inte har blivit bra omhändertagen då det är min slarviga polare som ägt den före ,han hade den i ca 2 år och när jag började fråga ut honom förstod jag att han inte var nån mekare iallafall . Han har inte bytt nånting som man gör på service och dessutom kört rätt så länge mad att bara fylla på ny olja men när jag tog den så vart jag tvungen att hälla i 1 1/2 Liter innan det vart full på stickan . Nu när jag ska göra en oljebyte så tänkte jag höra om det finns nå bra medel som kan hjälpa till att få bort gammal olja avlagringar o s v ? ugge | |
|
Sök på Bilstein Engine Flush här på forumet. Det verkar vara en bra kur. AE |
|
|
Tackar , det såg intressant ut , ca 1000:- kosta det , kan vara värt . ugge |
|
|
Låter ju helt klart som de är en god idag att skölja ut motorn efter de tidigare slarvandet... Har du inte lust att lämna in går de även bra att köra en skölj själv...gjorde ja på min pga av ungefär samma anledning som dig,att man inte riktigt vet hur bra de är skött innan... |
|
| jag brukar skölja ur med några liter diesel och någon liter olja, varmkör sedan tappa ur, komer ut uskigt mycket skit då, även or välskötta maskiner | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.