AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.207

Returledning till bränsletank på E30?

He
4
Herrbeta
318 Touring -92
Hej!

Som jag förstår det sitter två returledningar till bränsletanken på min
318 touring -92. (E30). Den ena är väl mest gaser från det här kolfiltret och den andra ren retur. Kan någon vänlig själ tala om hur dessa båda returledningar mynnar i tanken. Slutar dom längst upp eller går de ner till botten? Sitter det backventiler på dom?

/johan
He
4
Herrbeta
318 Touring -92
Ingen som vet?
E
1.156
E
320 ci cab -04
På min bil sitter endast en returledning. Den går till bensinpumpen.

Länk

Det är kanske den här delarna som du tänker på, men de har jag aldrig hittat på min bil, skall leta efter dem.

Länk

E
He
4
Herrbeta
318 Touring -92
Anledningen till att jag undrar är att jag håller på att montera en bensinvärmare i min bil och hoppades kunna sätta ett T-kors på en av returledningarna i motorrummet och på så sätt slippa dra en helt ny bränsleledning från tanken.

Men för att värmarens bränslepump ska kunna suga måste ju returledningen mynna långt ner i tanken och får inte ha nån backventil.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jag tror inte det finns någon backventil och du kan ta loss bensin pumpen och kolla hur långt ner returen går i tanken. På min bil sitter returen direkt i bränslepumpen. Kopparrören från tanken går upp vid torpedväggen och slutar där. Om du har någon form av sug kan du lossa bränsleslang och testa om du får ut soppa där. Där borde du kunna sätta en t-koppling i returen. Förutsatt givetvis att returen går tillräckligt långt ner i tanken.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.