|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 540 e34 -93. Idag när jag skulle åka hem från jobbet backade jag ut från min parkering, lade i D och gasade. Höger bakhjul var då låst:S Jag blev fundersam och lade i P och gick ut och kollade. Enligt mitt öga var bilen väldigt låg på höger baksida. Jag satt mig i bilen igen och lade i D och åkte sakta iväg ca 5 meter. samma sak hände. Jag lade då i R och backade ca 20 meter och sedan åkte jag frammåt. Allt fungerade som det skulle och jag åkte hem och bilen gick som vanligt. Jag provade göra om samma procedur här hemma men allt fungerade som det skulle. Bilen har aldrig betett sig så förut. Vad kan vara orsaken till att detta hände? /Jerker | |
|
kärvande handbroms?. diffen börjar ge upp?... /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
jo, mest troligt är att handbromsen är lite kärv. /Kim Kendy |
|
|
Är ganska säker på att ett bromsband till parkeringsbromsen har släppt från backen och ligger löst i trumman och ibland kilar det fast och tvärlåser. Länk AE |
|
|
Instämmer med Anders-72, samma sak har hänt mig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Håller med övriga om handbromsen. Har även hänt mig. Enkel skruvning... -Ingenting är omöjligt- |
|
|
Har hänt mig också på själva julafton för en 3-4 år sedan. Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.